علم‌آموزی به ارزش‌مداری انسان منجر می‌شود

خانم منصوره حاج‌محمدحسینی مدیر مدرسه علمیه الزهرا سلام‌الله‌علیها اراک، گفت: علم و علم‌آموزی به ارزشمندی و ارزش‌مداری انسان منجر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / مرکزی، آئین آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با هفته وحدت و هفته دفاع مقدس، در مدرسه علمیه الزهرا سلام‌الله‌علیها اراک با حضور طلاب و اساتید و با سخنرانی مدیریت این مدرسه برگزار شد.

خانم حاج‌محمدحسینی، ضمن عرض تبریک میلاد فخر عالم امکان حضرت نبی‌مکرم اسلام صلوات‌الله‌علیه و عالم آل محمد امام صادق علیه‌السلام، تقارن این ایام مبارک را با شروع سال تحصیلی مبارک و طلاب را ذخیره ارزشمندی برای اعتلای دین مبین اسلام دانست و افزود: لازم است ضمن توجه به این موقعیت ارزشمند، هر یک از طلاب و اساتید با عمل‌ خود از این فرصت گران‌بها به نفع جبهه دینداری و خداخواهی بهره ببرند.

وی گفت: امام علیه‌السلام می‌فرمایند "لا یُعْرَفُ الرَّجُلُ اِلاّ بِعِلْمِهِ کما لا یُعْرَفُ الْغَریبُ مِنَ الشَّجَرِ اِلاّ عِنْدَ حُضُورِ الَّثمَرِ؛ انسان جز با علم خویش شناخته نمی‌شود. همچنانکه درخت ناآشنا و ناشناخته، جز هنگام آشکار شدن میوه، شناخته نمی‌شود" بنابراین علم و علم‌آموزی به ارزشمندی و ارزش‌مداری انسان منجر می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا افزود: اگر این علم از علوم الهی و بر اساس تعالیم اولیا الهی باشد که اساس تعلیم و تعلم در حوزه‌های علمیه بر اساس این علوم بنا نهاده شده‌اند، فرصتی، غنیمتی و گوهری گران‌بهاست که در اختیار معلم و متعلم قرار گرفته است.

وی گفت: آنچه در حوزه‌های علمیه به مباحثه و فهم گذاشته می‌شود، اکمل علوم از لسان انسان‌های کامل و اولیاء الهی است که این شناخت همان شناخت راه حق و حقیقت انسانی است،که یقیناً طلاب قدم در چنین راه روشنی نهاده‌اند و باید سجده شکر در درگاه الهی بسایند و به جای آورند.

یادآور می‌شود؛ مراسم با تقدیم و اهدای هدایایی به طلاب فعال فرهنگی و پذیرایی از مخاطبین پایان یافت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha