هدایت، حمایت و نظارت سه اصل مهم در وظایف مسئولین مدارس علمیه است

خانم مریم جعفری سراجی مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهرا سلام‌الله‌علیها بندرعباس گفت: هدایت، حمایت و نظارت سه اصل مهم در وظایف مسئولین مدارس علمیه است که باید به آن توجه شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ هرمزگان، خانم مریم جعفری‌سراجی، مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء سلام‌الله‌علیها بندرعباس در جلسه ویژه معاونان و کارکنان که در این مدرسه برگزار شد، با استناد به روایت پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله بیان داشت: شخصی که متولی امور ۱۰ نفر می‌شود باید اندیشه چهل نفر را داشته باشد و آنکه متولی امور چهل نفر می‌شود باید اندیشه چهارصد نفر را داشته باشد؛ لذا با توجه به این روایت شخصی که مسئولیتی را به عهده می‌گیرد، باید یک نگاه تدبیرگرانه و آینده‌نگری خیلی خاص داشته باشد، پس با توجه به این روایت ما مسئولین حوزه که قرار است متولی ۳۰۰ نفر را داشته باشیم، باید بسیار مدبرانه و عاقلانه به این امور بیندیشیم.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء سلام‌الله‌علیها گفت: انجام به موقع وظایف از مهم‌ترین امور در هر کاری است که انتظار می‌رود؛ هر یک از معاونت‌ها نسبت به وظایف محول شده به سرعت پیگیری انجام دهند.
خانم جعفری افزود: حضور در حوزه یک نعمت است که باید شکر آن را به جای آورد و در مقابل این نعمت دو حق، مادی و معنوی وجود دارد. در بحث حقوق معنوی؛ بحث ارتباط با طلاب است که باید مراقبت شود و توأم با احترام باشد حتا در لحن کلام و نوع نگاه و صدا نیز در ارتباط با دیگران باید دقت شود.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء سلام‌الله‌علیها با استناد به آیه ۶۳ سوره فرقان، اظهار کرد: بنده مؤمن، متواضع و با ادب است و این امر در برخورد با طلبه و اساتید باید رعایت شود؛ همچنین سه اصل مهم هدایت، حمایت و نظارت در همه امور باید جاری باشد، بالاترین مشکل در جوامع عدم نظارت است که انتظار می‌رود مسئولین این سه اصل را مدنظر قرار دهند.
خانم جعفری بیان کرد: برگزاری کلاس اخلاق عمومی، دوره‌های مهارت افزایی، کرسی‌ها و نشست‌های علمی برای کلیه سطوح ضروری است؛ همچنین مؤسسه قرآنی بستری مناسب برای عموم مردم است که می‌توان از دانش‌آموختگان در راستای برگزاری کلاس‌های اخلاق، احکام و قرآن و غیره بهره برد.
در پایان خانم مرادی، مسئول اداری مالی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء سلام‌الله‌علیها بندرعباس، دستورالعمل اداری برای معاونان و کارکنان مدرسه را تشریح کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha