رونمایی از دو کتاب‌ ایثارگری جامعه پزشکی

مراسم رونمایی از دو کتاب ایثارگری جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس، با موضوع حضور ایثاگرانه جامعه پزشکی در دوران دفاع از وطن و همچنین نقش اجتماعی زنان در بهداری رزمی، با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، مراسم رونمایی از دو کتاب «زهره حریف ماه شد» و «به سوی قاف» با موضوع حضور ایثاگرانه جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس و همچنین نقش اجتماعی زنان در بهداری رزمی، با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از کادر درمان دوران دفاع مقدس نیز حضور داشتند، خاطرات روزهای جنگ و حماسه آفرینی جامعه پزشکی در هشت سال جنگ تحمیلی، بازآفرینی شد.

در ابتدای این مراسم، مسعود حبیبی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، در سخنانی به دوران دفاع مقدس و ایثارگری آحاد مختلف جامعه در دفاع از مرزهای جغرافیایی کشور اشاره کرد و گفت: آنچه این دوران را برجسته می سازد، حضور آحاد مردم در جبهه‌های جنگ بود.

در ادامه، ویدئویی از خاطرات پزشکان حاضر در جنگ تحمیلی به نمایش در آمد و سرلشگر یحیی رحیم صفوی، از فرماندهان دوران جنگ تحمیلی، به روایت روزهای دفاع مقدس پرداخت و از اهمیت پیروزی در عملیات ها با کمترین شهید و مجروح سخن گفت.

دستیار و مشاور عالی رهبری اظهار کرد: در هیچ دوره‌ای ندیدم و نشنیدیم که پزشکان و پرستارانی که تجربه بحران را نداشتند بتوانند توانمند در جبهه‌ها حضور پیدا کنند بجنگند و درمان کنند.

وی افزود: من به عنوان یکی از فرماندهان جنگ دو طرح ریزی داشتیم اول پیروز بشیم و دوم کمتر شهید و مجروح داشته باشیم و جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس، یک میلیون مجروح را نجات دادند و صد هزار مصدوم شیمیایی را درمان کردند صد هزار جراحی انجام شد.

کتاب تاریخ شفاهی به سوی قاف در مصاحبه با بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان بهداری رزمی و روایتی از حضور جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس و کتاب زهره حریف ماه شد، تحلیلی بر نقش اجتماعی زنان در بهداری رزمی در جنگ تحمیلی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha