بانوان ایرانی در جشنواره غذا و آشپزی کراچی هنرنمایی کردند

بانوان ایرانی با پخت و پز انواع غذاهای محلی کشورمان در جشنواره غذا و آشپزی کراچی پاکستان هنرنمایی کردند که با استقبال بازدیدکنندگان روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی، جشنواره غذا و آشپزی با هنرنمایی بانوان ایرانی و دست‌اندرکاران انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان پاکستان در محل سرکنسولگری کشورمان در شهر کراچی برگزار شد.

جام اکرام‌ اله، وزیر صنایع و بازرگانی دولت ایالتی، سیدریاض شیرازی، وزیر امور مذهبی، سعید غنی، وزیر امور شهرداری‌ها، سیدناصر حسین‌شاه، وزیر انرژی و جمعی از بانوان سیاستمدار پاکستان از جمله خانم شازیه مری، وزیر سابق دولت فدرال و نماینده فعلی مجلس از مهمانان این رویداد فرهنگی و هنری بودند.

جمعی از بانوان ایرانی با همکاری همسر مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی در این جشنواره به تهیه و تزیین انواع غذاهای ایرانی پرداختند. سفره بانوان ایرانی شامل انواع غذاها مانند چلو کباب کوبیده، کوفته تبریزی، آش، سالاد فصل، اولویه شیرازی، سالاد میوه ها، خورش فسنجان و خورش قیمه، کلم‌پلو شیرازی و دسرهای میوه‌ای و پخت شیرینی رنگین از جمله شله زرد و حلوای یزدی بود.

دست اندرکاران انجمن مصرف کنندگان پاکستان نیز همزمان اقدام به پخت و پز انواع غذاهای محلی و محبوب پاکستانی کردند و در این جشنواره، بیش از ۵۰ نوع غذای حاضر و آماده و دسر که توسط بانوان ایرانی و فعالان پاکستانی طبخ و تزیین شده بود؛ مورد ارزیابی و استقبال مهمانان قرار گرفت.

حسن نوریان، سرکنسول ایران در سخنان کوتاهی، با اشاره به مشترکات تاریخی، مذهبی و فرهنگی دو کشور همسایه، گفت: رسم و رسومات خوراکی و ارتباطات صنعت آشپزی یکی از عناصر مهم در مراودات فرهنگی دو کشور ایران و پاکستان به حساب می‌آیند.

در این برنامه، شرجیل میمن، وزیر اطلاع رسانی و حمل و نقل دولت ایالت سند از هنرنمایی آشپزان ایرانی و پاکستانی در پخت انواع غذاهای دو کشور بازدید کرد.

انتهای پیام/

بانوان ایرانی در جشنواره غذا و آشپزی کراچی هنرنمایی کردند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha