رشد پژوهشی با انجام تحقیقات مستمر و بنیادی اتفاق می‌افتد

خانم لیلا صالحی معاون پژوهش مدرسه علمیه ثامن‌الحجج علیه‌السلام پارس‌آباد، معیارهای ارزیابی یک واحد آموزشی را ورود به عرصه پژوهش دانست و گفت: به‌طور قطع رشد پژوهشی طلاب به انجام تحقیقات مستمر، بنیادی و کاربردی وابسته است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / اردبیل، خانم لیلا صالحی در نشست هم‌اندیشی شورای علمی _ پژوهشی مدرسه علمیه ثامن‌الحجج علیه‌السلام پارس‌آباد که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در این واحد حوزوی برگزار شد، یکی از اهداف و رسالت‌های حوزه‌های علمیه خواهران را همانند سایر مراکز علمی _ آموزشی، ورود به عرصه پژوهش و تربیت پژوهشگران موفق دانست. 
وی افزود: پژوهش یک مسأله اساسی و بنیادین در حوزه‌های علمیه بوده و ریشه تمام فعالیت و اساس طلبه‌ها را تشکیل می‌دهد؛ تدریس، سخنرانی و هر فعالیتی را که در راستای دین اگر انجام دهیم باید بر مبنای پژوهش باشد و در این صورت نتیجه دلخواه محقق می‌شود.
معاون پژوهش مدرسه علمیه ثامن‌الحجج علیه‌السلام معیارهای ارزیابی یک واحد آموزشی را ورود به عرصه پژوهش دانست و تأکید کرد: بدون شک رشد پژوهشی در حوزه علمیه خواهران مستلزم انجام تحقیقات مستمر، بنیادی و کاربردی و پیگیری‌های هدفمند است.
صالحی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، بر عرصه تحقیق و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب با اشاره به مسأله‌ پژوهش تصریح کرده‌اند که "پژوهش را زمینه‌ای برای تمدن‌سازی و غایتی برای چهلم بعد در نظر بگیرید" نگاه رهبر فرزانه انقلاب به پژوهش اینگونه بوده و این نمایانگر اهمیت مسأله‌ تحقیق و پژوهش است.
استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج علیه‌السلام پارس‌آباد به همکاری بیش از پیش اساتید در پیشبرد اهداف پژوهشی این واحد حوزوی تأکید کرد و ادامه داد: تقویت انگیزه پژوهشی طلاب، انجام پژوهش گروهی، شناسایی طلاب مستعد، برگزاری دوره‌های کاربردی پژوهشی، برگزاری سلسله نشست‌های علمی و تشکیل منظم کلاس‌های مهارت‌آموزی پژوهشگری از برنامه‌های اجرایی مستمر معاونت پژوهش مدرسه در سال جاری خواهد بود.

رشد پژوهشی با انجام تحقیقات مستمر و بنیادی اتفاق می‌افتد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha