شهید سیدحسن نصرالله همواره متواضع بود

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به شاخصه‌های اخلاقی شهید سیدحسن نصرالله گفت: ایشان همواره متواضع بود و این روحیه و باورمندی برگرفته از مکتب عاشوراست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ سیستان و بلوچستان، مراسم سوگواری و گرامیداشت یاد و خاطره سیدمقاومت شهید حجت‌الاسلام سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار عباس نیلفروشان، با حضور آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و طلاب در حوزه علمیه فاطمه‌معصومه سلام‌الله‌علیها زاهدان برگزار شد.

در این دیدار، امام جمعه زاهدان آیت‌الله محامی، ضمن دیدار با طلاب و عرض تسلیت به‌مناسبت شهادت سیدمقاومت به پیشگاه حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و عموم مسلمانان به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی ضمن بیان خاطراتی از دیدار با شهید، به شاخصه‌های اخلاقی این بزرگ‌مرد اشاره کرد و بیان داشت: شهیدسیدحسن نصرالله با توجه به مقام بالایی که داشت همواره متواضع بوده و دارای معنویت، کمالات اخلاقی و انقلابی، مومن و باورمند به مبانی دینی، با بصیرت و بینش سیاسی بود.

نماینده ولی فقیه دراستان سیستان و بلوچستان، ضمن اشاره به تحولات لبنان و استقامت و پایداری حزب‌الله، اظهار داشت: سیدمقاومت، بعد از شهادت فرزندش، سیدهادی، در یک سخنرانی، قوی و با اقتدار از شهادت و مقاومت، گفت و با اشاره به واقعه عاشورا، بیان داشت؛ «هولاء شهداءنا، خذ حتی ترضی: خدایا این‌ها شهدای ما هستند پس بگیر تا هر وقت راضی شوی.» و این روحیه و باورمندی برگرفته از مکتب عاشوراست.

 وی در ادامه خطاب به طلاب، بیان داشت: باید این شخصیت را الگو قرار داده و از ایشان درس گرفته و سیر و سلوک معنوی را در برنامه خود قرار دهیم و با توجه به رسالتی که در جهان اسلام داریم به بصیرت و بینش سیاسی کافی هم مجهز باشیم.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم، طلاب ضمن قرائت بیانیه و با سر دادن شعارهایی، ضمن حمایت خود از مردم مظلوم غزه و لبنان، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم، و انزجار خود را از این رژیم منحوس اعلام داشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha