تحصیل ۲ هزار و ۵۱۸ طلبه در سال تحصیلی جدید مرکز آموزش‌های غیرحضوری

رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری گفت: در سال تحصیلی جاری، ۲ هزار و ۵۱۸ طلبه در مرکز آموزش‌های غیرحضوری تحصیل می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم رحمه غروی نائینی امروز در آئین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ مرکز آموزش‌های غیرحضوری که در سالن جلسات مرکز آموزش‌های غیرحضوری به‌صورت برخط برگزار شد، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به طلاب جدیدالورود اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری، ۲ هزار و ۵۱۸ طلبه در مرکز آموزش‌های غیرحضوری تحصیل می‌کنند. 

رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری بیان کرد: این مرکز همچنین، میزبان هزار و ۳۰۰ طلبه میهمان است و خانواده مرکز آموزش‌های غیرحضوری ۳ هزار و ۸۰۰ نفر طلبه است که البته بسیاری از طلاب در مراحل پایان‌نامه‌ یا در سطح دو در مرحله مقاله‌نویسی هستند و یا طلابی که در این نیم‌سال مرخصی هستند.‌

غروی به خدمات محوری که در مرکز آموزش‌های غیرحضوری در حال انجام است اشاره کرد و افزود: تعداد طلاب فارغ التحصیل از مرکز آموزشهای غیرحضوری در بیش از یک  دهه ۳ هزار و ۳۶۰ طلبه تاکنون بوده است که به تدریج رو به افزایش خواهد بود.

وی تشریح کرد: مرکز آموزش‌های غیرحضوری همه‌ساله، دفاع از پایان‌نامه ۲۰۰ نفر و در بعضی سال‌ها قریب به ۳۰۰ نفر از طلاب را در دستور کار دارد که  این آمار در سال‌های مختلف متغییر است. 

رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری بیان کرد:  در بخش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، علاوه‌بر برنامه‌های مستمری که برای طلاب در نظر گرفته شده مانند برنامه‌هایی که به تناسب ایام، مناسبت‌ها و بزرگداشت‌ها و برنامه ‌های اجتماعی، سیاسی، بصیرت‌افزایی برگزار می‌شود؛ برنامه‌هایی نیز به‌صورت طولانی‌مدت در حال برگزاری است.

غروی در خصوص برنامه‌های طولانی مدت مطرح کرد: در طرح "دولت قرآن" که این مرکز مربیانی را در عرصه روانخوانی، روخوانی، حفظ و مبانی قرآنی تربیت می‌کند تا در سطح شهرها و محلات انجام وظیفه کنند.‌

وی به طرح ترنم وحی اشاره کرد و گفت: در راستای ارتقای سطح توانمندی قرآنی طلاب این طرح تعریف شده و طلاب بعد از موفقیت در این طرح گواهینامه‌ای اخذ می‌کنند و کلیه طلاب ملزم شده‌اند که در این طرح شرکت کنند و تا کنون حدود ۲ هزار و ۷۶نفر در این طرح شرکت کردند و برای حدود ۱۸۰۰ نفر گواهینامه صادر شده است.

غروی در ادامه بیان کرد: این طرح برای مابقی طلاب فعال و جاری مرکز آموزش‌های غیرحضوری و طلاب جدیدالورود تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد؛ تا اگر کاستی در زمینه قرآنی و فعالیت‌های تبلیغی وجود داشته باشد، برطرف شود. 

وی در بخش تولید محتوا عنوان کرد: بعضی از کلاس‌ها به‌صورت برون‌خط و کلاس‌های پژوهش‌محور و کارگاهی که به‌صورت برخط  و ۲۰۰ درس نیز به‌صورت برون‌خط برگزار می‌شود که بعضی با جزوات و بسته‌های آموزشی همراه است. 

رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری عنوان کرد:  حدود ۱۳۰ درس به‌صورت برخط در این نیم‌سال برگزار می شود و برخی با فایل‌های صوتی همراه خواهند بود و انتظار می‌رود با همراهی و تلاش کمترین مشکل را داشته‌ باشیم. 

وی به الزاماتی در خصوص تحصیل آموزش غیر حضوری پرداخت و گفت: از طلاب انتظار می‌رود حداقل‌های امور فنی جهت حضور در فضای مجازی و کلاس‌های برخط، مانند دسترسی به سیستم مناسب و اینترنت مناسب  را دارا باشند و به این الزامات آموزش‌های غیرحضوری پایبند باشند.

غروی در ادامه افزود: تابلو اعلانات در مرکز آموزشهای غیرحضوری توجه به فضای مجازی است که این مهم "پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز آموزش‌های غیرحضوری" است و طلاب باید خود را مکلف کنند هر روز از این پایگاه بازدید کنند.

وی به کانال اطلاع‌رسانی ایتا اشاره کرد و گفت: کلیه اطلاعیه‌ها و اخبار جدید در این کانال بار گذاری می شود. همچنین راههای ارتباطی و پاسخگویی به سوالات، اشکالات، ابهامات، در طول ۲۴ ساعت از طریق کوثرنت برقرار است و همکاران در کلیه بخش‌ها موظف به پاسخگویی تا حداکثر ۴۸ ساعت کاری هستند. 

وی در پایان گفت: از هفته آینده جلسات توجیهی را خواهیم داشت و طلاب ملزم هستند در این جلسات حضور داشته باشند . 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha