برگزاری دوره عوامل مؤثر در راستای استحکام خانواده در بسطام

دوره آموزشی عوامل مؤثر در راستای استحکام خانواده به‌صورت مجازی و غیرآنلاین در مدرسه علمیه فاطمه‌بنت‌اسد سلام‌الله‌علیها بسطام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / سمنان، خانم ربابه حسنی، معاونت فرهنگی و تربیتی مدرسه علمیه فاطمه‌بنت‌اسد سلام‌الله‌علیها در بسطام، از برگزاری دوره آموزشی عوامل ارتباط مؤثر در راستای استحکام خانواده به‌صورت غیرمجازی و غیرآنلاین در نمازخانه مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد سلام‌الله‌علیها بسطام خبر داد.

وی گفت: این دوره با حضور اساتید و بانوان طلبه و بر اساس یک صوت از حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هادی، کارشناس فلسفه و احکام، برپا شد.

وی افزود: در این صوت حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هادی، با بیان اینکه نظام خانواده، یک نهاد اساسی و محوری در جامعه است و به‌عنوان هسته‌ اولیه برای سایر نهادهای اجتماعی به شمار می‌رود، از خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی یاد کرد که اساس و زیرساخت واحدهای بزرگ اجتماعی بشری به شمار می‌رود.

همچنین چگونگی رشد و تربیت افراد در خانواده این واحد کوچک اجتماعی را در شکوفایی آنان در آینده سهیم دانست و به هویت‌بخشی آن در ظهور و بروز افراد جامعه در واحدهای اجتماعی بزرگ انسانی و پس از کودکی اشاره کرد. همچنین با اعتقاد بر اینکه افرادی که روزی به‌عنوان فرمانروایی مقتدر، مدیری نیرومند، و یا مبتکری توانا در جامعه ظهور می‌کنند و مسئولیت‌های سنگین و خطیری را به عهده می‌گیرند، الزاما قائم بر روش پرورش و تربیت نظام خانواده‌اند؛ به کانون گرم خانواده، آغوش ایمن پدر و مادر و محل تربیت‌گاه نخستین اشاره کرد.

خانم حسنی گفت: این کارشناس فلسفه و احکام، رشد و شکوفایی نظام محبوب و بی‌بدیل خانواده را، مرهون شناخت و رعایت دقیق حقوق هر یک از اعضای آن نسبت به یکدیگر دانست؛ همان‌طوری که نظام‌های بزرگ اجتماعی، قوانین و حقوق خاص خودشان را در ارتباط با اداره و استحکام و رشد و بالندگی دارند.

معاونت فرهنگی و تربیتی مدرسه علمیه فاطمه‌بنت‌اسد سلام‌الله‌علیها در پایان گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی در این صوت، سازمان بدن انسان را نیز یادآور شد؛ اینکه همانطور که بدن هر انسان از واحدهای مختلفی ایجاد یافته و رابطه‌ای طبیعی بین آن‌ها وجود دارد، جامعه نیز از هسته‌ها و واحدهای کوچک خانواده تشکیل شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha