اجلاسیه استانی هیئت امناهای مدارس علمیه خواهران شرق هرمزگان برگزار شد + عکس

خانم راضیه سلطان‌عباسی‌ندوشن مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، از برگزاری اجلاسیه استانی هیئت امناهای مدارس علمیه خواهران شرق هرمزگان با هدف تبیین برنامه‌های هیئت امنا در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / هرمزگان، خانم راضیه سلطان‌عباسی‌ندوشن، با بیان اینکه طبق سند راهبردی، یکی از برنامه‌های پنج ساله حوزه‌های علمیه خواهران، برگزاری اجلاسیه استانی هیئت امناهای مدارس علمیه خواهران است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی، پراکندگی شهرها و طولانی بودن مسیرها در استان هرمزگان، نشست‌های منطقه‌ای روسای هیئت امناها در شرق، غرب و مرکز این استان برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان، ادامه داد: نشست رؤسای هیئت امناهای منطقه شرق استان، روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه با حضور حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه میناب، حجت‌الاسلام بارانی امام جمعه رودان، حجت‌الاسلام سالاری امام جمعه سیریک، حجت‌الاسلام ذاکری امام جمعه جاسک و حجت‌الاسلام غلامی امام جمعه بشاگرد در شهرستان سیریک برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان تصریح کرد: این نشست یک‌ روزه با هدف تبیین وظایف و برنامه‌های هیئت امنا و تقدیر از روسای هیئت امنای مدارس علمیه شرق هرمزگان تشکیل شد که در این نشست هر یک از روسای هیئت امنا فعالیت‌ها و حمایت‌های خود را در بخش‌های مختلف اعم از آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مالی مدرسه گزارش دادند.

اجلاسیه استانی هیئت امناهای مدارس علمیه خواهران شرق هرمزگان برگزار شد + عکس

وی تصریح کرد: این اجلاسیه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری شروع شد، ایشان در مورد مباحث کلی و جایگاه حوزه‌های علمیه و پیشرفتشان و تشکر از اینکه در استان تحول ویژه‌ای در حوزه‌های علمیه خواهران ایجاد شده و گام‌های خیلی خوبی در مسیر اهداف پیش رو برداشته شده شروع شد.

خانم عباسی‌ندوشن تاکید کرد: حوزه علمیه توانست در سایه حمایت‌های نظام اسلامی به رشد و بالندگی و شکوفایی برسد و بتواند آینده خود را طراحی و ترسیم کند و امروز برنامه ۵ ساله پیش روی حوزه‌های علمیه خواهران قرار دارد تا بتوانیم به سمت افق روشن حرکت کنیم.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران هرمزگان با بیان این که برنامه پنج ساله باید طبق برش‌های استانی و در زمان مشخص طبق برنامه‌ریزی دقیق اجرایی شود، ادامه داد: ما در این برنامه باید با گام های محکم و مناسب حرکت کنیم و آهنگ حرکت ما متناسب با کل کشور باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی ادامه داد: در این نشست گام‌های پیش رو و بعد از آن به تبیین جایگاه هیئت امنا و درخواست هیئت امنا در طراز تخصصی و برنامه‌های مشخص در حیطه آموزشی با توجه به رصدی که مدیریت استان از مدارس علمیه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها میناب و نرجسیه سلام‌الله‌علیها رودان و همچنین جاسک و سایر مدارس انجام شده بود به مسائل آموزشی و افق پیش‌رو در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ پرداخته شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان اظهار داشت: در این نشست ابتدا به تبیین جایگاه هیئت امنا و بعد به تأکید بر تخصصی‌شدن طراز افراد هیئت امنا در آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و در پایان هم مصوباتی داشتند.

وی اضافه کرد: در این جلسه مصوب شد برای سال آینده با تلاش رئیس هیئت امنا و اعضای هیئت امنا برای مدرسه میناب رشته تخصصی سطح ۳ و برای رودان اجرای همزمان سیکل و رشته تخصصی سطح ۳ داشته باشند در قسمت پژوهش پیشنهاد داده شد که باز هم هیئت امنا در طراز پژوهشی کمک کنند تالیفات، پایان‌نامه‌ها و مقالات طلاب به سمت علمی شدن برود.

اجلاسیه استانی هیئت امناهای مدارس علمیه خواهران شرق هرمزگان برگزار شد + عکس

خانم عباسی اذعان داشت: همچنین برای فضاسازیشان در همه قسمت‌ها مباحثی مطرح شد و مصوبات خوبی در این جلسه داشت از امام جمعه‌ها به جهت همکاری و پشتیبانی‌هایی که برای موفقیت، پویایی حوزه‌های علمیه خواهران انجام می‌دهند تقدیر و تشکر شد.

وی در پایان گفت: در این جلسه علاوه بر روسای هیئت امنا، مسئولین هم شرکت داشتند، این اجلاسیه با دعای خیر و موفقیت برای روسای هیئت امنا در ادامه همکاری با مدارس علمیه به پایان رسید.

اجلاسیه استانی هیئت امناهای مدارس علمیه خواهران شرق هرمزگان برگزار شد + عکس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha