رنج بشر از ندانستن نیست، از عمل نکردن است

کارگاه مهارت‌های مادری در مدرسه علمیه الزهرا (س) یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فاطمه یوسفی، مشاور مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد، در کارگاه مهارت های مادری، با اشاره به مشکلات مادران در تربیت فرزند علیرغم برگزاری دوره های مهارتی، اظهار داشت: رنج بشر از ندانستن نیست، بلکه از عمل نکردن است.

وی در ادامه، آغازِ تربیت فرزند را از تربیت خودِ انسان دانست و گفت: انسانی که در نوجوانی، به رشد فکری و تأدیب خود بپردازد و پس از آن، همسری شایسته برگزیند، حتماً در رابطه با فرزندان هم موفق خواهد بود.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: نقش آفرینیِ مادر در تربیت، به حدی است که حتی اگر پایه دیگر تربیت(پدر)، پیامبری همچون حضرت نوح (علیه السلام ) و لوط(علیه السلام) باشد، فرزند تحت تاثیر رفتارهای مادر خواهد بود.

خانم یوسفی با اشاره به اهمیت برقراریِ ارتباط مؤثر از سوی مادر، به تعریف آن پرداخت و افزود: باید اولویت‌های دیگران را نسبت به خود بسنجیم و در ارتباط، اعضای خانواده را به عنوان اولویت اول زندگی در نظر داشته باشیم تا فرزند در جایگاه خود مورد تکریم و احترام قرار گیرد.

وی آشکار کردن احساسات نسبت به فرزندان،گوش دادن فعال، پررنگ کردن خدا در زندگی، پرسش از علت کارها و جهتِ عبادی دادن به آنها، تکریم فرزندان و غیره را از بایدهای تربیتی فرزند برشمرد و به تبیین هر کدام پرداخت.

مشاور مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد، بی اعتمادی، مداخله زیاد، تربیت در فضای ترس، اکراه و اضطراب، باج دادن، تربیت قرنطینه ای، مقایسه، تبعیض و تحقیر را از نبایدهای تربیتی دانست و به مضرات هر کدام پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha