یادداشت| چگونه به حزب‌الله لبنان کمک کنیم؟

پس از صدور فرمان جهاد رهبر انقلاب خطاب به مسلمانان برای کمک به حزب‌الله لبنان، این روزها شاهد تمایل برخی افراد برای حضور در میدان رزم هستیم، اما آیا این تنها راه کمک به جبهه مقاومت است؟

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، چند روز قبل پیام جهاد رهبر انقلاب صادر شد که ایشان فرمودند؛ بر همه‌ مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند و همین چند جمله کوتاه کافی بود که همه به فکر فرو روند که چگونه می‌توانند به حزب‌الله لبنان کمک کنند.

حتی این دغدغه ارزشمند به فضای مجازی و حتی گروه‌های دوستانه و خانوادگی هم کشیده شد، حال شاید دغدغه شما هم باشد که در لبیک به فرمان جهاد حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای قدمی بردارید.

مهدیه شادمانی، کارشناس روابط بین الملل درباره نحوه کمک رسانی به حزب الله لبنان لبان کرد: این یک فرمان جهاد است و بنابراین احساس تکلیفی برای تمام اقشار امت اسلامی و نه تنها ملت ایران ایجاب می‌کند.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که در حوزه نظامی فرماندهان قطعاً در اتاق جنگ برای تغییر معادلات در میدان جنگ، کاهش بازدارندگی رژیم صهیونیستی و تغییر این موازنه اقدامات خاصی را با توجه به اشرافی که در فضای میدانی نسبت به تحولات نظامی دارند، ایجاد خواهند کرد و این وظیفه مسئولان درجه بالای کشور است اما برای عموم مردم این لبیک به ندای جهاد رهبر انقلاب چگونه اتفاق می‌افتد؟

یادداشت| چگونه به حزب‌الله لبنان کمک کنیم؟

تحریم اقتصادی کالاها را جدی بگیرید

اگر یادتان باشد با شروع طوفان‌الاقصی در مهرماه سال گذشته، موجی از تقاضای مردمی برای تحریم کالاهای اسرائیلی در ایران، برخی کشورهای اسلامی و حتی برخی کشورهای اروپایی صورت گرفت.

در این میان ایرانیان به همراه امت مسلمان می‌توانند با تحریم اقتصادی اسرائیل، این رژیم را در تنگنا قرار دهند البته بماند که برخی دولتمردان کشورهای اسلامی در خفا به صادرات محصولات به رژیم صهیونیستی مبادرت کردند، پس در اینجا همراهی مسلمانان این کشورها برای فشار به دولتمردانشان در تحقق تحریم اقتصادی بسیار مهم است.

از فضای مجازی غافل نشوید

اگر اهل رسانه هستید دیگر از امروز تکلیف مشخص است، شما در خط مقدم مبارزه رسانه‌ای هستید و می‌توانید با روشنگری‌تان به کمک جبهه مقاومت بشتابید، اما اگر تا حالا به‌عنوان یک کاربر غیرفعال در این فضا حضور داشتید، اکنون زمان آن است که اسلحه مجازی به دست بگیرید و با تولید محتوا به زبان‌های مختلف در ترویج فرهنگ مقاومت کوشا باشید.

این حضور می‌تواند در فضای کانال دوستانه باشد تا یک حضور به‌عنوان یک کاربر متخصص، منتها باید توجه داشت که تولید معنا و تولید محتوای مختلفی که صورت می‌گیرد مبتنی بر وقایع صحیح باشد و درباره روایت‌های مختلفی که در قبال تحولات منطقه وجود دارد، آگاه بود تا بتوان جهاد تبیین و روشنگری را بر مدار صحیح انجام داد.

مادرانه‌هایی برای مقاومت

بانوان و مادران ایرانی هم گروهی دیگر از مخاطبان این پیام هستند، گروهی که تأثیر آن‌ها کم از نظامی‌ها نیست، چون آن‌ها حلقه اول پرورش نیروی مقاومت اند، همین است که این روزها اگر سری به فضای مجازی بزنید خواهید دید که مادران خانه‌دار از دغدغه‌های تربیت فرزندانشان برای سربازی جبهه مقاومت می‌گویند، حتی برای دیگر مادران هم راهکارهایی را ارائه می‌دهند، به طور مثال یک مخاطب نوشته است؛ مادرها نباید این شغل حساس آینده‌ساز خودشان را دست‌کم بگیرند زیرا این جبهه حالا حالاها نیرو می‌خواهد و حتی در دوران ظهور هم سرباز می‌خواهد، بله! پس شما مادر گرامی آستین همتتان را بالا بزنید و با نیتی مضاعف و با توکل بر خدا نقش مهمی در تحقق آینده اسلام داشته باشید.

یادداشت| چگونه به حزب‌الله لبنان کمک کنیم؟

به کمک‌های مالی هم فکر کنید

یکی از مصادیق جهاد، بذل مال است که دست‌کمی از ثواب حضور در میدان جهاد را ندارد، الحمدلله در این روزهای گذشته برخی از مراجع عظام استفاده از نصف خمس را برای کمک به مردم لبنان مجاز دانستند، اما در کنار آن می‌توان کمک‌های مالی را برای نهادهای مرتبط واریز کرد تا آن‌ها به دست جبهه مقاومت برسانند.

شادمانی ابراز کرد:‌ نکته مهم این است که مردم لبنان در حال حاضر نیاز به حضور مردم ایران در کشورشان ندارند، زیرا حزب‌الله آن‌قدر قوی است که می‌تواند تمام این شرایط را پشت سر بگذارد، مهم این است که ما ایرانی‌ها از همین خانه و شهر خودمان آن‌ها را پشتیبانی کنیم تا در آینده‌ای نه‌چندان دور جشن پیروزی مقاومت در قدس شریف را با حضور مسلمانان برگزار کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha