برگزاری دوره عوامل مؤثر در راستای استحکام خانواده در بسطام

دومین جلسه از دوره آموزشی عوامل مؤثر در راستای استحکام خانواده در مدرسه علمیه فاطمه‌بنت‌اسد سلام‌الله‌علیها در بسطام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / سمنان، خانم ربابه حسنی، معاونت فرهنگی و تربیتی مدرسه علمیه فاطمه‌بنت‌اسد سلام‌الله‌علیها در بسطام، از برگزاری دومین جلسه از دوره آموزشی عوامل ارتباط مؤثر در راستای استحکام خانواده به‌صورت غیرمجازی و غیرآنلاین در نمازخانه مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد سلام‌الله‌علیها بسطام خبر داد.

وی گفت: این دوره با حضور اساتید و بانوان طلبه و بر اساس یک صوت از حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هادی، کارشناس فلسفه و احکام، برپا شد که در این صوت این کارشناس فلسفه و احکام تصریح کرد: خانواده نخستین و اصلی‌ترین جایگاهی است که زن و مرد با هم‌اندیشی و تفاهم و مهر و محبت، آن‌را می‌سازند.

همچنین افزود: یکی از عوامل مؤثر بر انسجام و تحکیم خانواده، نوع ارتباط والدین با فرزندان می‌باشد که امروزه‌ آن‌را به‌عنوان سبک‌های فرزندپروری مطرح و معرفی می‌کنند. سبک فرزندپروری؛ به روش‌های تربیت و تعلیمی والدین گفته می‌شود که بر نحوه تعاملات آن‌ها با فرزندانشان تأثیر می‌گذارد.

خانم حسنی گفت: کارشناس فلسفه و احکام در این صوت، انسجام در خانواده را نشانه‌ای از پیوندهای عاطفی عنوان کرد که دارای مؤلفه‌هایی چون رابطه عاطفی، تعامل خانوادگی، روابط مطلوب پدر و مادر، رابطه فرزندان و والدین، میزان تعامل از لحاظ زمان و مکان، نوع دوستی و علائق و نهایتاً نحوه گذراندن اوقات فراغت است.

معاونت فرهنگی و تربیتی مدرسه علمیه فاطمه‌بنت‌اسد سلام‌الله‌علیها در پایان یادآور شد: حجت‌الاسلام والمسلمین هادی در این صوت، با تأکید بر اینکه هماهنگی، انسجام و تفاهم متقابل می‌تواند زمینه‌ساز یک زندگی سالم و خانوادگی باشد، علت تزلزل و فروپاشی و انهدام خانواده‌ها را در گروی عدم انسجام و هم‌اندیشی و تفاهم متقابل عنوان کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha