پیروزی از آن حزب‌الله است

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، گفت: اسرائیل تصور می‌کرد با شهادت سیدحسن نصرالله می‌تواند حزب‌الله را از پا در آورد اما ساختار حزب‌الله به گونه‌ایست که با شهادت رهبر آن از هم نمی‌پاشد بنابراین پیروزی از آن حزب‌الله است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کارگرشورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، در نشست هم‌اندیشی معاونان فرهنگی و پژوهش مدارس علمیه خواهران استان یزد، ضمن عرض تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، ایشان را شخصیت بزرگی دانست که از دست دادنش برای ما خسارت بود ولی سودی برای دشمن نداشت.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، بعد از عملیات طوفان‌الاقصی که شکست اسرائیل را غیرقابل ترمیم دانستند، افزود: پس از یک‌سال از آن واقعه می‌بینیم که آینده‌نگری رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی درست بوده و نه تنها شکست اسرائیل ترمیم نشد بلکه بیشتر هم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر در ادامه به نامه ۵۳ نهج‌البلاغه اشاره و بیان کرد: حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام به مالک اشتر فرمودند؛ "از خداوند متعال برای خودم و تو آرزوی سعادت و شهادت می‌کنم که همانا ما به سوی او باز می‌گردیم « ... أن یَختِمَ لی و لکَ بالسَّعادَةِ و الشَّهادَةِ إِنّا إِلَیْهِ راجِعُونَ»"، شهید سیدحسن نصرالله نیز بعد از چندین سال مجادهدت به آنچه حقش بود یعنی شهادت نائل شد.

وی اظهار داشت: سیدحسن نصرالله با تربیت حزب‌الله کاری را انجام داد که دولت و ارتش لبنان نمی‌تواند انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بیان داشت: اسرائیل برنامه‌ریزی کرده بود تا مقاومت را از پا درآورده و در این راه از هیچ تلاش وکاری کوتاهی نکرد ولی موفق نشده و نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر گفت: اسرائیل تصور می‌کرد با شهادت سیدحسن نصرالله می‌تواند حزب‌الله را از پا در آورد ولی با همه فشاری که آورد این امر محقق نشد.

وی افزود: ساختار حزب‌الله به گونه‌ای است که با شهادت رهبر آن از هم نمی‌پاشد و اسرائیل می‌خواهد با بمب، شکست خود را جبران کند ولی نمی‌تواند و با این کارهایش موجب نفرت مردم جهان و حتا یهودیان از خود شد و با توجه به آیه «وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ» پیروزی از آن حزب‌الله است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر در پایان خطاب به معاونان مدارس علمیه یادآور شد: اکنون لطفی شامل حال ما شده و مسئولیتی بر عهده ما قرار گرفته و ما باید کارهای فرهنگی و محتوا را علاوه بر زمان حال برای آینده نیز آماده کنیم.

منظم و برنامه‌ریز باشید

در ادامه این نشست خانم مریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، در جمع معاونان فرهنگی مدارس علمیه استان ضمن خیرمقدم و خوش‌آمدگویی به معاونان با اشاره به روایات حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام که می‌فرمایند: «قَدِّرْ ثُمَّ اِقْطَعْ وَ فَکِّرْ ثُمَّ اِنْطِقْ وَ تَبَیَّنْ ثُمَّ اِعْمَل: اندازه بگیر،آنگاه ببر، و فکر کن،پس سخن بگوی و دانا شو،آنگاه عمل کن.» اظهار امیدواری کرد که این روایت را سرلوحه مسیر زندگی به خصوص مسیر پیمودن فعالیت‌های فرهنگیمان قرار دهیم.

وی در ادامه به خاطر کارهای زیاد و گسترده فرهنگی از معاونان فرهنگی خواست، ذهنی منظم و برنامه‌ریز داشته باشند و با اندیشه باز، خلاق و جذاب، امور را انجام دهند.

خانم حسن‌پور در ادامه به شرح بخشنامه‌های مرکز پرداخت و در پایان معاونان فرهنگی سؤالات و نظرات خود را مطرح کردند.

پژوهش، اساس تقویت حوزه

خانم رؤیا دهقانی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران، در جمع معاونان پژوهش مدارس استان با اشاره به برگزاری نماز جمعه نصر به امامت رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی و حضور گسترده مردم در این نماز جمعه، اثر این اقتدار را کمتر از موشک ندانست و گفت: ما باید شکرگزار نعمت ولایت باشیم.

وی در ادامه گفت: مبنا و رکن اساسی تقویت حوزه‌ها پژوهش است و حتا مسیر تهذیب هم از پژوهش می‌گذرد و این باور باید در مدرسه تزریق شود.

خانم دهقانی تصریح کرد: انتظار می‌رود بعد از سخنرانی رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، طلاب سخنان ایشان را در فضای مجازی به طور گسترده منتشر کنند و به تبیین بیانات بپردازند و اگر ما جهاد تبیین نداشته باشیم دیگران برای ما روایت خواهند کرد و اکنون جنگ، جنگ رسانه‌ها و روایت‌ها است.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های پژوهشی در سال جاری پرداخت و معاونان پژوهش سؤالات و نظرات خود را بیان کردند.

پیروزی از آن حزب‌الله است

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha