حوزه، پیش‌آهنگ همسازی علم و دانش با دین و ارزش‌های الهی است

آیت‌الله علیرضا اعرافی رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، در دیدار با جمعی از حوزویان حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه گفت: حوزه، پیش‌آهنگ همسازی علم و دانش با دین و ارزش‌های الهی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / کرمانشاه، آیت‌الله اعرافی، رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، در نشست با کارکنان، اساتید، مبلغین و طلاب حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه گفت: به‌عنوان وظیفه دینی و طلبگی باید از همه افرادی که در بنیان‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران نقش و مساعدت داشته‌اند و در جایگاه‌های مختلف در تنومندکردن این نهال مقدس نقش داشته‌اند، تقدیر و تشکر کرد. ایشان همچنین حامل سلام رهبری بودند و سلام مقام معظم رهبر را محضر طلاب، اساتید و کادر حوزه خواهران کرمانشاه رساندند.

آیت‌الله اعرافی، با بیان اینکه حوزه خواهران علی‌رغم وجود ریشه‌های تاریخی، برگ و بر پیدا کردنش، ثمره انقلاب اسلامی است؛ افزود: حوزه عصر انقلاب در برابر سه محور؛ تکثر مسائل و موضوعات نوپیدای رویاروی حوزه، تکثر مأموریت‌ها و رسالت ها و تکثر رقابت‌ها و دشمنی‌هاست که وظایف و تکالیف ما را سنگین‌تر می‌کند و حوزه باید در این قد و قامت خود را بازسازی کند و بدرخشد و افرادی که وارد حوزه می‌شوند باید خود را با این نگاه و آفاق بلند هماهنگ کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه در ادامه تصریح کرد: از توابع انقلاب و این پدیده مبارک، بیداری سایر ادیان و فرق بود، زیرا انقلاب اسلامی وقتی رخ عیان داشت که تصور می‌شد پایان دین است، اما انقلاب اسلامی نظریات را کنار زد و تلنگری برای بیداری سایر مذاهب بود. بنابراین به رقابت بین تفکرها و ادیان هم دامن زده شد و در برخی موارد به تکثر رقابت و دشمنی انجامید.

آیت‌الله اعرافی در ادامه گفت: حوزه، پیش‌آهنگ همسازی علم و دانش با دین و ارزش‌های الهی و عبودیت خداست. ایشان تقویت اصالت و عمق حوزوی را مهم دانست و گفت ما باید از آن صیانت کنیم و البته باید به مسائل جدید و اقتضائات روز نیز توجه شود.

این مقام مسئول در پایان افزود: امیدواریم به تدریج و در حد توان و با هماهنگی‌های مختلف مشکلات مربوط به حوزه‌های خواهران رفع گردد.

۷۰ گروه تبلیغی جهادی

در این دیدار در ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین آقای ابوالفضل نجادی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه، ضمن عرض خیرمقدم به حضار، گزارشی از اقدامات حوزه علمیه خواهران کرمانشاه را بیان کرد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰ حوزه علمیه خواهران با جمعیت ۸۹۵ نفر در استان مشغول به تحصیل هستند. حجت‌الاسلام والمسلمین نجادی گفت: ۲۰۴۵ فارغ‌التحصیل خواهر وجود دارد و با توجه به ضرورت گسترش فرهنگ ناب اسلامی الحمدلله ۷۰ گروه تبلیغی به‌صورت جهادی مشغول به فعالیت هستند. ایشان همچنین پیرامون حوزه خواهران در شهرستان‌ها برخی نکات خاص آن‌ها را بیان کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه افزود: در مبحث پژوهش ۴۶۸۴ اثر پژوهشی در قالب فراخوان‌های مختلف اعم از علامه حلی رحمت‌الله‌علیه، بانوی کرامت و رشد در سامانه فراخوان‌های پژوهشی ثبت است که نشان می‌دهد حوزه خواهران پتانسیل خوبی برای ارائه مقالات در زمینه‌های مختلف دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران پیرامون منابع پایدار و مباحث مالی و پروژه‌های آموزشی نیز نکاتی ارائه داد و افزود: خداوند توفیق داده است که در خدمت طلاب استانی هستیم که خط مقدم تشیع در کشور است و با توجه به بافت شهر و جریان‌های مختلف مذهبی و مسائل مختلف آن، نیاز هست که به حوزه خواهران به عنوان مهم‌ترین مرکز تربیت نیرو برای گسترش فرهنگ اسلامی نگاه ویژه‌ای شود.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این مراسم، نمایندگان مدیران، اساتید، طلاب و طلاب مبلغ امین به بیان نقطه نظرات، مسائل و مطالب خود پرداختند.

حوزه، پیش‌آهنگ همسازی علم و دانش با دین و ارزش‌های الهی است

حوزه، پیش‌آهنگ همسازی علم و دانش با دین و ارزش‌های الهی است

حوزه، پیش‌آهنگ همسازی علم و دانش با دین و ارزش‌های الهی است

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha