متقین، شنوایی خود را در راه علم نافع صرف می‌کنند

خانم دکتر احمدی استاد حوزه و دانشگاه در کلاس بررسی نهج البلاغه گفت: متقین، شنوایی خود را جز در راه علم نافع صرف نمی‌کنند، زیرا همه اعضا و جوارح از جمله سمع، اولین چیزی است که باید برایش پاسخ داد و مورد سؤال واقع می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / تهران، به همت واحد فرهنگی حوزه علمیه بانو امین رحمت‌الله‌علیه، کلاس نهج البلاغه با حضور کادر  طلاب و دیگر بانوان خارج از مدرسه برگزار شد.

متقین، شنوایی خود را در راه علم نافع صرف می‌کنند

خانم دکتر احمدی، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مطالبی پیرامون صفات متقین در نهج‌البلاغه، اظهار کرد: متقین، شنوایی خود را جز در راه علم نافع صرف نمی‌کنند، زیرا با توجه به آیه ۳۶ سوره  مبارکه اسرا، همه اعضا و جوارح از جمله سمع که اولین چیزی است که باید برایش پاسخ داد مورد سؤال واقع می‌شوند.

وی ابراز داشت: یکی از آفات بزرگ شنوایی انسان، گوش سپردن به لغو است. مؤمن متقی وقتی از کنار لغو عبور می‌کند، کریمانه عبور می‌کند؛ یعنی دل به لغو نمی‌سپارد. 

استاد حوزه علمیه و دانشگاه در ادامه گفت: از اوصاف متقین همچنین این است که در شرایط سخت مثل شرایط راحتی آرام هستند؛ آن‌ها نسبت به حال دگرگونی و تغییر دم به دم آرام‌اند و بر جان خودشان مسلط‌اند و حالات روحی خودشان را اینگونه تثبیت می‌کنند؛ البته این ثبات و دوام تدریجاً حاصل می‌شود. این‌ها نشانه‌هایی است که ما باید بدانیم فاصله‌مان با آن‌ها و اهلش چقدر زیاد است؛ بنابراین کمر ببندیم برای طی این مسیر،  که ما هم به اینجا برسیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha