رضایت امام زمان در کانون توجهات انسان قرار گیرد

خانم ربابه حسنی معاون فرهنگی و تربیتی مدرسه‌ علمیه فاطمه‌بنت‌اسد سلام‌الله‌علیها در بسطام، گفت: دیدار امام علیه‌السلام، بالاترین افتخار است، اما نمی‌بایست تنها دل‌مشغولی انسان باشد، بلکه می‌باید رضایت امام علیه‌السلام، و مشمول دعا و الطاف حضرتش شدن، در کانون توجهات انسان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران / سمنان، خانم ربابه حسنی معاون فرهنگی و تربیتی مدرسه فاطمه‌بنت‌اسد سلام‌الله‌علیها در گفت‌وگویی با اشاره به ابعاد زندگی امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، گفت: زندگی امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، دارای ابعاد گوناگون است: بعد فردی، بعد اجتماعی، بعد فرهنگی، بعد معنوی، بعد سیاسی و بعد بین‌المللی؛ چون وجود ایشان متعلق به تمام کائنات است و خلیفة‌الله است. لذا همه عالم از فیض حضور ایشان بهره‌مند می‌شوند.

وی در خصوص راه‌های اتصال و تقرب به امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، گفت: تقوا، سبب نورانیت و قرب به حضرت‌ ولی‌عصر عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف و اتصال روحی با آن حضرت می‌شود.

معاون فرهنگی و تربیتی مدرسه فاطمه‌بنت‌اسد سلام‌الله‌علیها درباره انتظار فرج گفت: انتظار فرج در اصطلاح «مهدویّت»، به معنای چشم‌به‌راه بودن ظهور واپسین ذخیره الهی و آماده‌شدن برای یاری او در برپایی حکومت عدل و قسط در سراسر گیتی است و شخصی که منتظر مهمان بزرگی باشد، عمدتا تمام وسایل پذیرایی را فراهم می‌دارد و کاری که موجب ناراحتی مهمان شود را انجام نمی‌دهد. بنابراین شخصی که انتظار فرج و ظهور امام علیه‌السلام، را دارد قهراً باید به وظایف شرعیه، خوب عمل کند؛ چون انتظار فرج افضل اعمال است.

خانم حسنی درباره دیدگاه دین اسلام در ظهور منجی تصریح کرد: حضرت قائم علیه‌السلام، ۳۰۹ سال مالک زمین می‌شود و در آن، حکومت می‌کند؛ همان‌گونه که اهل کهف در غارشان درنگ کردند. زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد، آن‌گونه که پر از ظلم و جور شده باشد و خداوند برای او شرق و غرب عالم را فتح خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این امر، حقیقتی است که در کتب انبیای گذشته نیز بدان اشاره شده است، در آیه ۵۵ از سوره نور خداوند، به انسان‌هایی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند، وعده می‌دهد که خلافت و حکومت در زمین را به آنان وا می‌گذارد و دینشان را پابرجا و برقرار می‌سازد و در چنین زمانی، آرامش و امنیت کامل، در جهان ایجاد می‌شود و آدمیان به عبادت و بندگی خدا می‌پردازند.

معاون فرهنگی و تربیتی مدرسه فاطمه‌بنت‌اسد سلام‌الله‌علیها، درباره انجام اعمالی که ما را به دیدار حضرت امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، نائل می‌کند، افزود: هر چند دیدار امام علیه‌السلام، بالاترین افتخار است، اما نمی‌بایست تنها دل‌مشغولی انسان باشد، بلکه می‌باید رضایت امام علیه‌السلام و مشمول دعا و الطاف حضرتش شدن، در کانون توجهات انسان قرار گیرد که آن هم در گرو پاکیزه داشتن نفس از پستی‌ها و آراسته‌کردن آن به اخلاق و فضایل است.

وی در این گفت‌وگو نظر خود را در مورد مسجد جمکران بیان کرد و گفت: من معتقدم که حضرت ولیعصر ارواحنافداه، دستور ساختن آن مسجد و خواندن نماز را در آنجا با شرایط خاص و فضایل مخصوص داده‌اند و بزرگان از علما هم به این مسجد معتقد بوده و به آنجا شرفیاب می‌شدند و کراماتی هم دیده‌اند از جمله افرادی که به این مسجد اعتقاد داشتند و در رفتن به این مسجد مداومت می‌کردند، آیات مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری، حاج شیخ ابوالقاسم قمی، مرحوم آیت‌الله بروجردی و جدّ بزرگوار من بوده‌اند در هر حال هر کجا هستید، مسافرت به آن محل داشته باشید که بسیار خوب است.
وی در انتهای مصاحبه متنی خواند که در ذیل آمده است:

ای یوسف فاطمه!
ای یار سفر کرده!
هزاران هزار دیده در فراق تو یعقوب‌وار خون می‌گریند و فقط با تماشای قامت تو بینا می‌شوند.
ما در کنار دروازه دل‌هایمان، شاخه گل‌های‌ ارادت بـه دست گرفته و هر آدینه منتظریم کـه چونان رسول اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله، کـه از مکه بـه مدینة‌النبی هجرت کرد، از مکه طلوع کنی و بـه مدینة‌المهدی دل‌ها پا گذار.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha