نقش مراجع عظام در مواجهه با رژیم صهیونیستی در عراق تبیین شد

نشست علمی نقش مراجع شیعه در مواجهه با رژیم صهیونیستی مطالعه موردی حضرت آیت‌الله سیستانی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با سخنرانی اندیشمندان ایرانی و عراقی و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جاسم جزائری، محمد علی محسن زاده نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه و استاد جمعه العطوانی رئیس مرکز مطالعات افق عراق به ایراد سخن پرداختند. 

حجت‌الاسلام سیدجاسم الجزائری فعال دینی، مرجعیت دینی را نمایانگر امتداد طبیعی خط امامت دانست و افزود: مرجعیت شیعه  باید به وظایف و کارکردهایی که امام انجام می داد نزدیک شود، بلکه باید به ویژگی ها و فضایل و صفاتی که امام معصوم داشت نزدیک شود با خوانش اجمالی وظایف و کارکردها و صفاتی که امام دارد، اهمیت و جدیت مقام مرجعیت روشن می‌شود.

وی ادامه داد: سیره ائمه اطهار مبتنی بر آمادگی برای این مقام حتی در زمان خود ائمه اطهار وجود داشته و ایشان از یارانشان در سطح علمی، اخلاقی مراقبت می کردند و آنان را برای این سمت آماده می کردند.

نقش مراجع عظام در مواجهه با رژیم صهیونیستی در عراق تبیین شد

الجزائری تأکید کرد که امروز در واقعیت معاصر ما، دو شخصیت بزرگ جهان اسلام (امام سید علی  سیستانی و امام  سید علی خامنه ای دام ظلهما) در حالی که با خطرناک ترین پروژه های ضد اسلام روبرو هستند در مواجهه با این توطئه‌ها ایستاده‌اند و با درایت، آگاهی، بصیرت و شجاعت خود  نقشه‌های  صهیونیستی آمریکایی را خنثی می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد علی محسن زاده نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه نیز در این نشست، گفت: رژیم صهیونیستی در طول ۷۵ سال حیات خود، هرگز مانند امروز با  چنین بحران‌های وحشتناکی مواجه نشده است، حمایت امام خامنه‌ای از مردم فلسطین در تقویت روحیه مقاومت و نفوذ منطقه ای و جهانی تأثیر بسزایی دارد.

نقش مراجع عظام در مواجهه با رژیم صهیونیستی در عراق تبیین شد

همچنین، جمعه العطوانی رئیس مرکز مطالعات افق در این نشست، اظهار کرد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید می‌کنند هر ضربه‌ای که از سوی هر شخص یا گروهی به رژیم صهیونیستی وارد شود، خدمت به کل منطقه و حتی بشریت است و با توجه به اهمیت تکلیف دفاع از فلسطین، مقدسات و مردم فلسطین، سخنان مقام معظم رهبری را در دلالت‌های فقهی و جهادی صریح و روشن می‌یابیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha