بانوان مسجدی برای جهاد تبیین رسانه تشکیل می‌دهند

سومین مهرواره بانور بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی، با هدف ایجاد یک حرکت نهضتی رسانه‌ای در میان بانوان مسجدی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی، در نظر دارد سومین «مهرواره بانور» را از ولادت حضرت زینب(س) تا ولادت حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه برگزار کند.

این مهرواره به‌دنبال ایجاد یک حرکت نهضتی رسانه‌ای در میان بانوان مسجدی است، هدف اصلی این مهرواره شناسایی و تقدیر از بانوان کنشگر و تشکیل هسته‌های مقاومت رسانه‌ای در محله‌ها است تا بانوان با تولید محتوا در فضای مجازی، جهاد برادران خود را در جبهه مقاومت، تکمیل کنند.

سازمان تبلیغات، دستگاه تبلیغات جنگ شده است

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری این رویداد بیان کرد: دوران سخت و پر فراز و نشیبی در مقابل جبهه مقاومت قراردارد، مفهوم مقاومت فراتر از وجه مرسوم است، اگرچه امروز جلوه سخت و حیوانی در مقابل مقاومت قرار گرفته است و همراه با نسل‌کشی شده است اما جلوه اصلی کار امام، مقاومت است که پایمردی و ایستادگی در برابر دشمنان ناشی از این نگاه است‌.

وی افزود: پیشرفت‌های پزشکی، رشد و توسعه انقلاب اسلامی، ناشی از این نگاه است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند باید به قله برسیمف ساخت صهیونیست و ایجاد آن، برای ضربه‌زدن به همین روحیه مقاومت بوده است.

عزت‌زمانی گفت: ما در سازمان تبلیغات در دورانی که این مواجه به سخت‌ترین شرایط و پیچیده‌ترین زمان رسیده است، خود را دستگاه تبلیغات جنگ می‌دانیم زیرا این جنگ شروع شده است ولی در سال‌های گذشته مخفی و نرم بود اما امروز رسمی و علنی شده است، در سال‌های گذشته خویشتن‌داری جبهه مقاومت داشتیم اما امروز دیگر جنگ علنی شده است.

بانوان مسجدی برای جهاد تبیین رسانه تشکیل می‌دهند

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: مهم‌تر از جنگ نظامی‌ جنگ پیچیده شناختی است که دشمن محکم در آن ایستاده است و در تمام عرصه‌های ممکن آن، به میدان آمده است که از بارزترین عرصه‌های این جنگ، می‌توان به روایت و رسانه اشاره کرد، اگر در فضای شناختی روایت و رسانه بعد از میدان است، ولی در جنگ شناختی، جنگ از روایت آغاز می‌شود.

وی افزود: از ویژگی‌های این جنگ این است که در یک نقطه نمی‌جنگید و همان جنگ مرز خوزستان در قلب تهران است زیرا این جنگ در ذهن‌ها و قلب‌هاست و همه مردم در معرض این درگیری هستند، همه‌جا صحنه درگیری است و با این نگاه مسئله رسانه و سراغ افراد رفتن، مهم است.

بانوان تولید کننده و نشردهنده روایت هستند

عزت‌زمانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جهادتبیین، همه افراد را مورد خطاب قرار می‌دهند، بنیاد هدایت در سازمان تبلیغات، به عنوان مجموعه‌ای است که در میدان عمل و کنش تبیینی ما، محلات و مردم را مورد مخاطب دارد یعنی هرجا مسجد وجود دارد محل خطاب اوست بنابراین در این عرصه برنامه‌های متعددی دارد و یکی از مخاطبان جدی تلاش‌های این بنیاد، بانوان هستند که تولیدکننده روایت، نشر دهنده روایت و قدرت اثرگذاری روی آن دارند.

ایجاد نانورسانه هدف سومین مهرواره بانور

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در بنیاد هدایت نقش جدی برای روایتگری برعهده بانوان است که به نام رویداد بانور شناخته می‌شود، گره زدن موضوعات مختلف در سازمان تبلیغات مدنظر است و تلاش داریم دارایی‌های خود را تجمیع کنیم، در مهرواره بانور تلاش شده تا این اتفاق رقم بخورد و ظرفیت‌ها تجمیع شود که در دوره‌های اول و دوم، حل مسئله و جهادتبیین موضوع بود اما در دوره سوم، طراحی و ایجاد نانورسانه (رسانه فردی و محلی) مدنظر است.

وی تصریح کرد: اگر در جهادتبیین چند هزار خانم نقش‌آفرینی کردند، امروز باید آن را تبدیل به رسانه کنند، این مهرواره سالیانه تلاش دارد که نقش‌آفرینی و موضوعات خود را به‌روز کند تا بتواند در جنگ شناختی دشمن نقش‌آفرینی کند که اگر رسانه در بعد محلی ریز شود، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت تا بتواند اثرگذار باشد و روایتگر جبهه مقاومت باشد.

عزت‌زمانی گفت: در طول سه سال گذشته مسئله نقش‌آفرینی بانوان در مساجد را احیا کردیم، در گذشته بانوان در مساجد نقش کمرنگی داشتند و این مهرواره هویت جدیدی داد و نقش‌آفرینی آنان را احیا کرد. مهرواره بانور با رویکرد حل مسئله و روایتگری بانوان آغاز شد و از ۲۰ هزار نفر به ۵۰ هزار نفر رسیده است، همچنین سطح مسأله محوری بانوان از خانواده و ازدواج رشد پیدا کرده و متناسب با میدان فعالیت می‌کنند.

مهرواره بانور در ۴۰ روز برگزار می‌شود

مریم زادقاسمی دبیر سومین مهرواره بانور افزود: این مهرواره هرسال از میلاد حضرت زینب(س) تا میلاد حضرت زهرا(س) به مدت ۴۰ روز برگزار می‌شود و اولین مهرواره با هدف شناسایی کنشگران بانوی مسجدی برگزار شد که موضوع اساسی دوره اول، مسائل حوزه خانواده و ثبت خاطرات بود و در آن دوره ۳۵ هزار بانوی کنشگر شناسایی شدند و از میان آنها ۱۲۰ برگزیده تجلیل شدند.

وی گفت: در دومین مهرواره رویکرد اصلی کنشگری در جهادتبیین بود که در ۸ سطح تلاش کرد تا مخاطبان خود را آموزش دهدف این مهرواره رویدادهای مختلف آموزشی داشت و شرکت‌کنندگان براساس کنش خود امتیاز کسب می‌کردند و در این مهرواره به دنبال هویت‌بخشی به این شبکه تلاشگران هستیم تا موجب دیده شدن آنها و ظرفیت‌های آنان شویم.

بانوان مسجدی برای جهاد تبیین رسانه تشکیل می‌دهند

زادقاسمی ادامه داد: امسال باتوجه به شرایط زمانه و ضرورت پرداخت به جبهه مقاومت، تلاش کردیم تا با شعار نهضت رسانه‌ای بانوان مسجدی، حامی مقاومت در این ۴۰ روز به دنبال اقامه حق با روش جهادتبیین باشیم که این بازه زمانی عمدتاً در فاطمیه است.

دبیر سومین مهرواره بانور گفت: دشمن در جنگ شناختی دست برتری دارد و در این حوزه ما کم‌رنگ عمل می‌کنیم، تلاش داریم در این مهرواره بانوان را فعال کنیم تا در تمام فضاهای رسانه‌ای که فعال هستند، چهره طاغوتیان زمان را افشا کنند، افتتاحیه از روز میلاد حضرت زینب(س) است که اطلاع‌رسانی و تبلیغات آغاز می‌شود و مراسم افتتاحیه روز پنجشنبه ۱۷ آبان‌ماه در مازندران برگزار می‌شود که شبکه راهیاری و امامان محله در رساندن پیام این مهرواره به بانوان مسجدی کمک خواهند کرد.

وی در پایان ابراز کزد: بانوان علاقه‌مند برای شرکت در این مهرواره باید عبارت یا زهرا را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۹۶۵۰۰ ارسال کنند که سپس به ربات پشتیبان بله و ایتا متصل خواهند شد، چله عهد جمعی را هم در این مهرواره داریم تا شرکت‌کنندگان در این رویداد از مشکلات رسانه‌ای حفظ شوند،  آیت الله عابدینی توصیه کردند تا حیای بانوان در این کنش حفظ شود بنابراین در این عهد جمعی بعد از هر نماز آیت الکرسی را تلاوت خواهند کرد تا از آسیب‌های فضای مجازی و رسانه حفظ شوند.

زادقاسمی ادامه داد: هم‌اکنون ۵۰ هزار مخاطب در مهرواره بانور فعال هستند و امید داریم ۱۰ هزار تیم رسانه ای ایجاد و افزود شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha