نشستهای فاطمهشناسی تحت عنوان طرح معمای ناشناخته هستی با همکاری مدیریت حوزههای علمیه خواهران کشور و بنیاد بینالمللی امامت در چهار مدرسه علمیه خواهران استان یزد برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران / یزد، خانم مریم حسنپور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، در گفتگویی خبری از برگزاری نشستهای فاطمهشناسی تحت عنوان طرح معمای ناشناخته هستی در چهار مدرسه علمیه معصومیه یزد، الزهرا سلاماللهعلیها در یزد، حضرت زینب سلاماللهعلیها در یزد و فاطمیه در اشکذر خبر داد.
وی از حضور حدود 400 نفر از طلاب این مدارس در نشست فاطمی خبر داد و گفت: این طلاب به نشستهای تبلیغی در مساجد، حسینیهها، پایگاههای بسیج و منازل اعزام میشوند و مراسمهای فاطمیه امسال با دانش و نگرش جدیدی نسبت به وجود مقدس حضرت زهرا سلاماللهعلیها برگزار میشود.
خانم حسنپور به هدف طرح معمای ناشناخته هستی که معرفی منظومه حضرت زهرا سلاماللهعلیها از مقامات بشری و فرا بشری ایشان است اشاره کرد و افزود: آشنایی مخاطبین با سبک زندگی مؤمنانه با تأکید بر شخصیت محوری حضرت زهرا سلاماللهعلیها، تبیین و تحلیل آسیبها و ناهنجارهای اخلاقی جامعه بر اساس عدم الگوگیری از حضرت زهرا سلاماللهعلیها، آشنایی مخاطبین با اقدامات حضرت زهرا سلاماللهعلیها در معرفی جبهه حق و رسوا نمودن جبهه باطل، با توجه به شرایط جنگی کنونی و تأکید رهبر معظم انقلاب مدظلهالعالی بر جهاد تبیین، مسأله معرفی مظلوم و جبهه حق و معرفی ظالم و جبهه باطل، از اهداف این نشست بود.
وی هدف دیگر از اجرای این طرح را فرهنگسازی خطبه و سخنان فاطمی و آشنایی مخاطبین با روشهای پاسخگویی به شبهات فاطمیه دانست.
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد مخاطبین این طرح را طلاب، اساتید، مبلغات و کادر حوزههای علمیه خواهران سراسر کشور دانست و تصریح کرد: این نشستها در جلسات بین دو تا چهار ساعت در مدارس برگزار شد و در کنار این طرح، پویش حفظ خطبه حضرت زهرا سلاماللهعلیها و اجرای مسابقات آنلاین تا پایان ایام فاطمیه خواهیم داشت.
وی با آرزوی اینکه همه رهروان آن حضرت بتوانند در ایام فاطمیه امسال رزق و روزی پر معنوی و پرفیضی را داشته باشند، موضوع این نشستها را ضرورت بزرگداشت فاطمیه، شناخت جایگاه حضرت زهرا در محوریت وحدت و یکپارچگی بر اساس گفتار و رفتار حضرت فاطمه سلاماللهعلیها در منابع غیر امامیه، تبیین و تفسیر آیات اختصاصی در شأن حضرت، آسیبها و چالشهای اخلاقی و ناهنجاری جامعه بر اساس عدم الگوگیری از حضرت، جریان شناسی اجتماعی حضرت، گونهشناسی مصائب و مظلومیتهای حضرت، شناخت استدلالیه سیره گفتاری و رفتاری حضرت زهرا سلاماللهعلیها نسبت به دفاع از امیرالمؤمنین علیهالسلام، آشنایی با خطبه و سخن اخبار نقل شده از حضرت و گونهشناسی بررسی و پاسخ به شبهات پیرامون حضرت زهرا سلاماللهعلیها دانست.
انتهای پیام/
نظر شما