معاون فرهنگی و تبلیغی حوزههای علمیه خواهران گفت: حضرت زهرا(س) در خطبههای آتشین و غرای خود با استدلالهای مستحکم حق ولایت امیرالمومنین(ع) را بارها یادآوری کرده و کسانی که از ولایت روگردان بودند را مورد سرزنش قرار دادند.
به گزارش پایکاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران، حجتالاسلام والمسلمین آرش رجبی پیش از ظهر امروز در وبینار "تفاحهالجنه" که در راستای انگیزهبخشی جلسات خانگی در ایام فاطمیه با محوریت نقش بانوان در جبهه مقاومت بود طی سخنانی اظهار کرد: به همت همکاران در اداره کل تهذیب و تربیت و اداره معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام و مشارکت جامعه قرآنی رویداد بزرگی در ایام فاطمیه رقم خورد که طلاب و مبلغین قرآنی نسبت به رویکرد و نحوه مدیریت جلسات خانگی اهتمام خاص داشته باشند.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزههای علمیه خواهران در خصوص شخصیت والای حضرت فاطمه(س)، گفت: سخن گفتن در مورد بانویی که محور عالم هستی و آفرینش است و غضب و رضایتش مبنای رضایت خداست بسیار کار دشواری است.
وی افزود: نه از این جهت که دختر رسول خدا، همسر امیرالمومنین(ع) و مادر حسنین(ع) است از این جهت که فاطمه زهرا(س) ولیهالله العظمی است و در مقام ولایت شراکت دارد و در این مقام سترگ مستقر است؛ همه بیانها در مورد ایشان قاصر است.
حجتالاسلام والمسلمین رجبی به شعری از جمالالدین گلپایگانی در باب عظمت وجودی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: او در بردارنده همه ویژگیها و صفات رسول خداست و اگر مسئله رسالت نبود میوه باغ پیامبر با اصل خودش برابری میکرد و او هم در رسالت بهره و سهمی داشت.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزههای علمیه خواهران در خصوص سوره انسان، بیان کرد: این سوره یکی از سور بسیار جامع قرآن کریم در باب فضائل اهلبیت(ع) و حضرت زهرا(س) است که در تفسیر روحالمعانی در بیان شأن نزول این سوره آمده که در شان اهلبیت(ع) نازل شده و روایت جناب ابنعباس در این باب قابل توجه است.
وی مطرح کرد: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان اشاره کردند خدای متعال در این سوره نعمتهای بهشتی را متذکر شده و بین ابراری که در این سوره از آنها صحبت شده زنی حاضر شده که به حرمت نام او نامی از حورالعین برده نشده است.
حجتالاسلام والمسلمین رجبی افزود: همچنین آلوسی در تفسیر روح المعانی به این مهم پرداخته و گفته به حرمت حضرت زهرا(س) خداوند نامی از حورالعین نیاورده چرا که ایشان نور چشم رسولالله است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزههای علمیه خواهران عنوان کرد: این سوره و تمام سیرت فاطمی بیانگر این است که زادگاه حضرت زهرا(س) در بیت مقاومت بوده و رشد، استقرار، ازدواج و تربیت او تربیت مقاومانه بوده است.
وی در ادامه افزود: از همان دوران کودکی که تیماری از پدر را عهدهدار بودند تا دوران شعب ابیطالب، در هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه، در جنگ احد، شهادت پیامبر و حادثه سقیفه حضور مجاهدانه در سنگر جهاد تبیین داشتهاند.
حجت الاسلام والمسلمین رجبی ابراز کرد: خطبه آتشین ایشان سنگینتر از ذوالفقار علی(ع) برای قدرت حاکمه بود و با استدلالهای مستحکم و در ابعاد مختلف به روشنگری پرداختند و در سخنرانی برای بانوان مهاجر حق ولایت علی(ع) را یادآوری کردند و کسانی را که رویگردانی کردند از ولایت، سرزنش کردند.
وی افزود: نهایتا در مسیر ولایت خانه وحی مورد هجوم دشمن قرار میگیرد و در مدت کوتاهی ایشان به شهادت میرسند که بالاترین سیره استقامت گونه ایشان در مسیر حق است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزههای علمیه خواهران در خصوص جلسات خانگی، گفت: جهاد شما این است که این بانوی بزرگ را هم خود بشناسید و هم به جهان معرفی کنید چرا که ایشان برای همه عصرها و مکانهاست و الگوی متعالی انسان کامل هم برای زنان و هم مردان است.
وی در ادامه افزود: همه شما یک مکتب هستید که باید سیره مادر مقاومت، مادر حلم و شکیبایی، مادر توحید و ولایت و مادر حقیقت را بشناسید با او پیوند عاطفی برقرار کنید و اگر کسی میخواهد به کمالاتی برسد راهی جز توسل به ایشان ندارد چرا که همه کمالات از مسیر ایشان میگذرد.
حجتالاسلام والمسلمین رجبی تأکید کرد: این مکتب باید به کام تشنگان زمان که زیر چرخ دندههای دنیای مدرن در حال له شدن هستند چشیده شود مخصوصا به بانوان چرا که یک ملت با ریشههای پاک و پاکیزه آماده میشوند و نسلهای پاکیزه و انسانهای صالحی با این معارف تربیت میشوند.
وی به جهاد مالی و کمک به جبهه مقاومت اشاره و بیان کرد: این اقدام در مجرای فیض الهی قرار دادن "خود" است و چه عظمتی از این بالاتر که انسان مجرای فیض خداوند متعال شود که خداوند نعمت خود را به بندگان برساند.
حجت الاسلام والمسلمین در پایان در خصوص یکی دیگر از فضائل حضرت زهرا(س)، عنوان کرد: ایشان عارف به امام زمان خود بود و در دفاع از ولایت علی(ع) قیام کرد، تلاش کرد و به شهادت رسید؛ لذا معرفت به امام زمان خود داشتند و اگر کسی در مسیر ولایت نباشد قطعا در مسیر طاغوت است.
انتهای پیام/
نظر شما