
حجتالاسلام والمسلمین بهزاد پودات، استاد، نویسنده و شاعر استان هرمزگان گفت: حضرت امالبنین علیهاالسلام به قدری با ادب، با وفا و با معرفت بود که فرزندان حضرت زهرا سلاماللهعلیها را به فرزندان خود ترجیح میداد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران / هرمزگان، حجتالاسلام والمسلمین بهزاد پودات، استاد، نویسنده و شاعر استان هرمزگان، در مراسم حماسه اشک؛ ویژهبرنامه وفات حضرت امالبنین علیهاالسلام، که با حضور طلاب و عموم مردم در مدرسه علمیه تخصصی الزهراء سلاماللهعلیها بندرعباس برگزار شد، بیان کرد: امام علی علیهالسلام، فردی آیندهنگر بودند به همین دلیل، یک هفته بعد از شهادت حضرت زهرا سلاماللهعلیها، به عقیل دستور میدهد که به دنبال همسری از قبایل جنگجو برای او باشد که عقیل، طائفه کلاب را پیشنهاد دادند.
حجتالاسلام والمسلمین پودات اذعان داشت: در فقه آمده است که برای انتخاب همسر به دایی آن نگاه کنید، حضرت علی علیهالسلام نیز برای انتخاب خود به جستجو آن طائفه پرداخت و از جد و داییهای آن بانوی بزرگوار، تحقیقاتی را به عمل آوردند تا شخصی را انتخاب کنند که در دلاوری و شجاعت زبانزد همه باشد.
نویسنده کتاب سفر به سرزمین نور افزود: حضرت علی علیهالسلام از حضرت امالبنین علیهالسلام خواستگاری و تجدید فراش کرد، در هنگام ورود فاطمه امالبنین علیهالسلام به کوچه بنیهاشم، ایشان از ناقه پیاده شد و تا بزرگ این خانه حضرت زینب سلاماللهعلیها اجازه ندهد، وارد خانه نمیشود، این ادب و احترام ایشان است، فاطمه امالبنین علیهالسلام خود را برای خدمت کردن به حضرت زینب سلاماللهعلیها و فرزندان حضرت علی علیهالسلام معرفی کرد و اجازه نمیداد که حضرت زینب سلاماللهعلیها در خانه کاری انجام دهد، حضرت امالبنین علیهاالسلام به قدری با ادب، با وفا و با معرفت بود که فرزندان حضرت زهرا سلاماللهعلیها را به فرزندان خود ترجیح میداد.
وی در پاسخ به این شبهه رایج بین مردم که شمر بن ذیالجوشن برادر حضرت امالبنین سلاماللهعلیها و دایی حضرت ابوالفضل علیهالسلام است، اضافه کرد: شمر بن ذی الجوشن و حضرت امالبنین سلاماللهعلیها، هر دو از نسل «کلاب» هستند، هر کدام با چند واسطه به «کلاب» میرسند، «کلاب» یازده پسر داشت که نام یکی از آنان «کعب» و نام دیگری «ضباب» است، امالبنین از نسل «کعب» و شمر، از نسل «ضِباب» است، این که ایشان در روز عاشورا صدا زد «فرزندان خواهر من کجا هستند» از باب نسب، نیست بلکه از باب احترام که هم طایفهای بودند، این گونه صدا زده است.
نظر شما