فضای مجازی؛ کلید ارتقا پژوهش‌های طلاب در حوزه علمیه

مدیر کل پژوهش‌های عمومی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم بر لزوم انطباق پژوهش‌ها با نیازهای جامعه و اهمیت هوش مصنوعی در ارتقا کیفیت تحقیقات تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ اصفهان، نشست پژوهشی با عنوان «تاثیر فضای مجازی در کاربردی بودن پژوهش‌های طلاب» که به همت حوزه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) چادگان و با مشارکت معاونت پژوهش مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان، به صورت برخط برگزار شد.
آقای مرتضی کرامتی، مدیر کل پژوهش‌های عمومی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم، در این نشست به معرفی چهار اداره پژوهش‌های عمومی طلاب پرداخت و اظهار داشت: اداره امور پژوهشگران، اداره مجامع همایش‌ها و فعالیت‌های پژوهشی، اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی و اداره امور نشریات چهار اداره‌ای هستند که سعی دارند ابتدا طلاب را به نوشتن ترغیب کنند و سپس محتوای پژوهش‌های آنان را ارتقاء دهند.

وی در ادامه به تأثیر فضای مجازی بر کاربردی بودن پژوهش‌ها اشاره کرد و گفت: پژوهش‌های کاربردی باید متناسب با نیازهای جامعه باشد. توجه به پنج مسئله می‌تواند در ارتقاء پژوهش مؤثر باشد: افزایش خلاقیت و بهره‌وری در استفاده از فضای مجازی، توسعه و تسریع آگاهی در جهت دستیابی به تحقیقات جدید، استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، گشودن افق‌های جدید با فناوری‌های پیشرفته و شناخت نیازها.

آقای کرامتی همچنین به اهمیت هوش مصنوعی اشاره کرد و افزود: طلاب باید به مسئله هوش مصنوعی توجه داشته باشند و کار با آن را فرا بگیرند تا بتوانند از آن در ارتقاء پژوهش‌های خود بهره‌برداری کنند. امروزه این موضوع با کار و زندگی انسان گره خورده است.

وی در پایان تأکید کرد: طلاب باید نسبت به چشم‌انداز حوزه‌های علمیه آگاهی داشته و اسناد چشم‌انداز را مطالعه کنند.

لازم به ذکر است که این نشست در ادامه کارگاه پژوهشی آشنایی با فضای مجازی و سئو بود که در تاریخ ۱۷ آذر با حضور استاد نصاری، رئیس اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، به صورت حضوری برگزار شده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha