کد خبر: 138119
۱۸ فروردین ۱۴۰۴، ۸:۱۶
خطرات پنهان لوازم آرایشی برای بانوان

بر اساس آمارهای موجود میزان مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی میان زنان ایرانی به طور قابل‌توجهی از میانگین جهانی فراتر رفته است که نگران کننده به نظر می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، بر اساس آمارهای موجود میزان مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی میان زنان ایرانی به طور قابل‌توجهی از میانگین جهانی فراتر رفته است.

این واقعیت نشان‌دهنده رونق بازار این محصولات در کشور است اما نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

در سطح جهانی، میانگین سنی مصرف‌کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی ۲۵ سال است، در حالی که این رقم در ایران به طرز نگران‌کننده‌ای به ۱۴ سال و حتی کمتر رسیده است و این سنین ابتدایی مصرف، شامل دوران کودکی نیز می‌شود.

این روند نه‌تنها زنگ خطری برای سلامت جسمی و روانی بانوان ایرانی است بلکه ضرورت فرهنگ‌سازی در استفاده از لوازم آرایشی و نظارت بر استانداردهای تولید و توزیع این محصولات را نشان می‌دهد تا از بروز عواقب ناخوشایند در آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha