حضرت معصومه(سلام الله علیها) الگوی بی‌بدیل علم و معرفت برای دختران مسلمان است

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: حضرت معصومه(سلام الله علیها) نماد دختر با بصیرت و با علم و معرفت است و امروز طلاب خواهر، مسیر علم‌آموزی و معنویت خود را مدیون این بانوی کریمه می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ هرمزگان، خانم محسن‌زاده معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان در پیامی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله‌علیها) و روز دختر اظهار داشت: برای ما طلاب، نام حضرت معصومه(سلام الله علیها) فراتر از یادآوری روز دختر، نماد علم، معرفت و الگوگیری از بانویی است که پدر بزرگوارشان درباره ایشان فرمودند: «فداها ابوها».

وی افزود: شاید همه بگویند دختران بابایی هستند، اما در اینجا پدر عاشق دختر بصیر و با معرفتش است؛ دختری که مانند جدّه بزرگوارش، مشعلی از علم، عصمت و کرامت الهی است.

خانم محسن‌زاده با اشاره به جایگاه ویژه حضرت معصومه(سلام الله علیها) در میان طلاب، ادامه داد: برای طلاب خواهر، حرم مطهر حضرت مأمنی آرامبخش و محل سکینه قلبی است. ما خود را مدیون وجود ایشان می‌دانیم؛ چرا که با برکت حضور این بانوی گرامی، کسب علم و معرفت برای ما افتخار و فضیلت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه کرامات حضرت معصومه(سلام الله علیها) توسط معصومین علیهم‌السلام بیان شده، تصریح کرد: امام صادق(علیه السلام) فرمودند: «تدخل بشفاعتها شیعتنا الجنه باجمعهم؛ با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت می‌شوند».

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: یکی از کرامات آشکار حضرت این است که پس از دفن ایشان در قم، این شهر به برکت حضورشان، به مرکز رشد بی‌نظیر علوم اسلامی بدل شد و عالمان بزرگی در دامن معنویت این بقعه تربیت یافتند که نور علم و تقوا را به سراسر ایران و جهان گستراندند.

خانم محسن‌زاده تأکید کرد: حضرت معصومه(سلام الله علیها) با فضایل و کرامات خود، همواره مأمن اهل علم و مشتاقان معرفت بوده‌اند و هیچ حاجتمندی از درگاه این بانوی بزرگوار دست خالی بازنگشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: به برکت الطاف و دعای این بانوی الهی، دختران سرزمین ما بتوانند الگوی سوم زن مسلمان را به جهانیان معرفی کنند و مبلغان دین و مذهب همیشه مشمول عنایت ویژه حضرت معصومه(سلام الله علیها) باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha