جهاد رسانه‌ای زنان، گام بلند توسعه کشاورزی

رئیس دانشکدگان جامعه و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی در همایش ملی مدیران زن وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تحولات بنیادین در میدان رسانه‌ای و چالش‌های روزافزون این وزارتخانه، گفت: زنان و رسانه‌ها دو رکن اساسی برای عبور از بحران‌های ساختاری، فرهنگی و مدیریتی در عرصه کشاورزی هستند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، اکبر نصرالهی، رئیس دانشکدگان جامعه و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی در این همایش نقش بانوان را در حوزه‌های کشاورزی، دامداری و باغداری، هم‌پای مردان و حتی فراتر از آن دانست و بیان کرد: زنان با تکیه بر قدرت شبکه‌سازی و مهارت در کمپین‌سازی می‌توانند کنش جمعی هدفمند، هوشمندانه و مسئولانه‌ای را برای رفع ناترازی‌ها، افزایش راندمان تولید، تأمین سلامت غذایی و ارتقاء امنیت غذایی شکل دهند.

وی با اشاره به جایگاه بانوان در این حوزه خاطرنشان کرد: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. از ۱۱ میلیون نیروی کار روستایی و عشایری، ۶.۵ میلیون نفر زن هستند و بانوان حدود ۲۰ درصد از شاغلان وزارت جهاد کشاورزی را تشکیل می‌دهند. در صورت آموزش و توانمندسازی، این سرمایه انسانی می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در حفظ منابع طبیعی و تحقق امنیت غذایی ایفا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha