ارتقاء علمی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران از توجه ویژه‌ای برخوردار است

مدیرکل امور اساتید حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در راستای ارتقاء اساتید، راهبری علمی داوطبان از توجه ویژه‌ای برخوردار است که در جهت تسهیل این امر منابع آموزشی محدود اما متناسب با سطح استاندارد ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم زهره رنجبر، مدیرکل امور اساتیدحوزه‌های علمیه خواهران در اولین نشست مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران در سال ۱۴۰۴ که به صورت برخط (آنلاین) در سالن همایش شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، بیان کرد: معاونت آموزش جذب، سازماندهی و ارتقاء اساتید حوزه‌های علمیه خواهران را در اولویت برنامه‌های آموزشی خود اعمال می‌کند که با برگزاری آزمون‌های فراگیر، مصاحبه‌های علمی به صورت شفاهی و کتبی به امر می‌پردازد.

وی افزود: فرآیند ارتقاء‌سازی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران چهار سال است که در دستور کار قرار دارد که با توجه به نیازسنجی، فراخوان اولیه داوطلبان تدریس توسط مدیریت‌های استانی صورت می‌پذیرد، این فراخوان باید به صورت مطلوب باشد و در سطح وسیعی شکل بگیرد تا افراد مستعد در رشته‌های متناسب تحصیلات خود به تدریس مشغول شوند.

خانم رنجبر گفت: در راستای ارتقاء اساتید، راهبری علمی داوطبان از توجه ویژه‌ای برخوردار است که در جهت تسهیل این امر منابع آموزشی محدود اما متناسب با سطح استاندارد ایجاد شده است اما انجام این فرایند نباید منجر به سیستم آموزشی ضعیف شود، زیرا این میزان از حساسیت کاملا جدی و قابل درک است تا دواطلبان تدریس از نظر علمی قوی و پربار باشند.

وی ادامه داد: امسال بخش قابل توجهی از متقاضیان تدریس در حوزه‌ های علمیه خواهران، غائب در آزمون بودند که جای تأمل و تحلیل دارد و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است که اولا به جهت عدم اهتمام دوران درسی خود، آمادگی لازم را نداشته‌اند و دوما خودشان را برای مطالعه پیش از آزمون محیا نکرده بودند که در نهایت ۱۵ درصد از متقاضیان تدریس در حوزه‌های علمیه خواهران پذیرفته شدند و در این میان استان لرستان بالاترین میزان قبولی را کسب و سیر مطلوبی را طی کرده بود.

مدیرکل امور اساتید حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های علمی اساتید، دوره‌های ضمن خدمتی دروس مختلف از جمله اصول را برگزار کردیم.

وی افزود: افراد معرفی شده در زمینه تدریس را باید تحلیل و بررسی کرد تا مشخص شود که ظرفیت توانمندی و ماندگاری دارند و از صرف هزینه‌های مالی و زمانی جلوگیری شود.

خانم رنجبر در پایان به مغایرت‌های اعلامی برخی اساتید اشاره کرد و از مدیران استانی خواست که نسبت به این چنین مسائل آموزشی اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha