معاون وزیر کشور در حاشیه بازدید از مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران قم گفت: تحول در آموزش و پرورش با وجود تلاشها و صرف هزینههای فراوان، نتیجه مطلوب نداشته نرسیده و دلیل اصلی آن، اتخاذ رویکردی از بالا به پایین بوده است.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/ قم، دکتر بطحایی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی، در حاشیه بازدید از اجرای طرحهای «نیلوفرانه» و «نیکدخت» در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران قم، با اشاره به سابقه پنج مرحله تلاش برای تحول در آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با وجود همه این تلاشها و صرف هزینههای فراوان، نتیجه مطلوب نداشته نرسیده و دلیل اصلی آن، اتخاذ رویکردی از بالا به پایین بوده است. به گفته بطحایی، تحول واقعی باید از پایین به بالا و از متن مدارس آغاز شود.
معاون وزیر کشور با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، مدرسه را خانه حقیقی خود برشمرد و افزود: آموزش و پرورش سرشار از طرحهای ارزشمند و زیباست، اما بسیاری از این طرحها به دلیل نبود زمینه اجرایی و اثربخشی واقعی به نتیجه نرسیدهاند. او تأکید کرد که سنجش موفقیت طرحها باید بر مبنای اثرگذاری در رفتار و باور دانشآموزان باشد، نه صرفاً برگزاری برنامهها و ارائه گزارشهای شکلی.
آقای بطحایی در ادامه پیشنهاد کرد: در مسیر اجرای این طرحها، علاوه بر بهرهگیری از ظرفیت حوزههای علمیه و علمای برجسته، از تجربه مدارس موفق در این زمینه و پژوهشهای علمای آشنا با فقه تربیتی نیز استفاده شود.
وی در پایان یادآور شد: نجات آموزش و پرورش در گرو حرکت در همین مسیری است که امروز آغاز شده و اگر این مسیر با نگاه عملیاتی و پایدار دنبال شود، میتواند به تحولی واقعی در نظام آموزشی کشور منجر شود.



انتهای پیام/
نظر شما