آغاز سلسله نشست‌های «قرآن و نهج‌البلاغه» در مدرسه علمیه معصومیه یزد

نخستین جلسه از سلسله مباحث علمی ـ تربیتی با عنوان «قرآن و نهج‌البلاغه» با حضور استاد حوزه و پژوهشگر قرآنی در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ یزد ، خانم لیلا میرجلیلی، استاد حوزه روز گذشته در نشستی  با اشاره به جایگاه بی‌بدیل امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، حدیث قدسی «قَدْ جَعَلْتُ عَلِیّاً عَلَماً لِلنَّاسِ فَمَنْ تَبِعَهُ کَانَ هَادِیاً» را یادآور شد . گفت:  حضرت علی (علیه السلام) نشانه هدایت برای انسان‌هاست و مقام هدایت‌گری از وجود ایشان جدایی‌ناپذیر است.

وی همچنین با استناد به روایات پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)، حضرت علی (علیه‌السلام) را داناترین فرد امت پس از پیامبر و وارث علم نبوی معرفی کرد.

پژوهشگر حوزوی به بررسی نسبت و پیوند میان قرآن کریم و نهج‌البلاغه پرداخت و نهج‌البلاغه را «أخ القرآن» یعنی برادر قرآن نامید؛ اثری که پس از قرآن کریم، جامع‌ترین منبع معارف اسلامی محسوب می‌شود.

 وی با اشاره به دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: نهج‌البلاغه نه تنها در مفاهیم و معارف هماهنگ با قرآن است، بلکه امیرالمؤمنین (علیه السلام) در خطبه‌ها و نامه‌های خود بارها به آیات قرآن استشهاد کرده و حقیقت قرآن و شیوه صحیح فهم آن را برای امت تبیین فرموده‌اند.

خانم میرجلیلی در پایان این نشست  بر ضرورت انس هرچه بیشتر طلاب با قرآن کریم و نهج‌البلاغه تأکید کرد و این دو کتاب مقدس را راهنمای اصلی در مسیر تهذیب نفس، تربیت اخلاقی و ارتقای علمی دانست.

گفتنی است این نشست علمی با استقبال طلاب به پایان رسید و مقرر شد جلسات بعدی این سلسله مباحث، به‌صورت هفتگی در مدرسه علمیه معصومیه یزد برگزار شود تا زمینه‌ساز پژوهش‌های عمیق‌تر در معارف قرآن و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha