نشست تبیینی با موضوع «چالش خودمحقپنداری در تعاملات اجتماعی و وظیفه طلاب جوان در رفع آن با تأکید بر آسیبشناسی امر به معروف و نهی از منکر» با حضور جمعی از طلاب و استادان حوزه علمیه در مدرسه علمیه الزهرا(س) زنجان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/ زنجان، نشست تخصصی «چالش خودمحقپنداری در تعاملات اجتماعی و وظیفه طلاب جوان در رفع آن» با تمرکز بر آسیبشناسی فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شنبه نوزدهم مهرماه در مدرسه علمیه الزهرا(س) زنجان برگزار شد.
در این نشست، خانم حاتمی، استاد مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها)، با استناد به حدیثی از امام باقر(ع) مبنی بر اینکه «انّ الامر بالمعروف و النهی عن المنکر، سبیل الانبیا و منهاج العلما و فریضه عظیمه بها تقام الفرائض، تَأمَنُ المذاهب و مُحِلّ المکاسب»، به تبیین جایگاه والای این فریضه در منظومه دینی پرداخت و نقش طلاب در اجرای صحیح آن را مورد بررسی قرار داد.
وی با اشاره به چالش خودمحقپنداری در فضای اجتماعی، این پدیده را یکی از موانع مهم در تحقق تعامل مؤثر دانسته و تأکید کرد: طلاب جوان باید با شناخت دقیق این آسیب، نقش فعالی در اصلاح نگرشها و ارتقای فرهنگ گفتوگو ایفا کنند.
استاد حاتمی ضمن بررسی پیوند میان تبلیغ دینی و فریضه امر به معروف، به تأثیر این ارتباط در نحوه مواجهه با شبهات اجتماعی پرداخت و با استناد به دیدگاه شهید مطهری در کتاب «آینده انقلاب اسلامی»، دو عنصر اساسی در تحقق و تداوم انقلابها را «جهاد در راه خدا» و «امر به معروف و نهی از منکر» معرفی کرد.

استاد مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) در بخش پایانی سخنان خود، تعیین نسبت روشن با حکومت اسلامی؛ تقویت و نهادینهسازی روحیه نظریهپردازی و نقد اجتماعی؛ آموزش مهارتهای تعاملمحور و پذیرش تفاوتها؛ نگاه تحولی و تحولخواه در مواجهه با مسائل و حفظ شأن و وقار طلبگی در تمامی شرایط را به عنوان پنج راهبرد کلیدی برای عبور از موانع تعاملاتی طلاب برشمرد.
انتهای پیام/
نظر شما