«پژواک پژوهش»؛ تریبون تازه مدارس علمیه یزد برای نشر اندیشه‌های علمی خواهران طلبه

کانال علمی ـ پژوهشی «پژواک پژوهش» با هدف ترویج فرهنگ پژوهش و معرفی آثار علمی طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران، به‌صورت رسمی در یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/یزد، خانم رویا دهقانی، معاون پژوهش مدارس علمیه خواهران استان یزد  در گفت و گویی از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز و رسمی یک کانال علمی ـ پژوهشی اختصاصی با عنوان «پژواک پژوهش » خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این کانال با هدف گسترش نشر آثار علمی و پژوهشی نوشته‌ شده توسط استادان، طلاب و پژوهشگران توانمند مدارس علمیه خواهران، به‌صورت سازمان‌ یافته آغاز به کار کرده است، در تشریح اهداف این طرح گفت: این مجموعه به طور خاص بر انتشار مقالات و پژوهش‌هایی تمرکز دارد که حاصل تلاش علمی محققان و پژوهشگران برگزیده مدارس علمیه استان است. محتوای این آثار به بررسی موضوعات ضروری و روز جامعه اسلامی، از جمله مباحث تربیتی، خانواده، فقهی و حقوقی می‌پردازد و با رویکرد تحلیلی، پاسخ‌گو به نیازهای فکری و فرهنگی عصر حاضر است.

وی ضمن اشاره به رسالت دینی پژوهش افزود: چنان‌که خداوند متعال می‌فرماید:«وَقُلْ رَبِّ زِدْنِی عِلْمًا» (طه، آیه ۱۱۴)،گسترش علم و معرفت، مسیر رشد جامعه مؤمنان است و ایجاد چنین بستری می‌تواند زمینه‌ساز تحقق این فرمان الهی در قالب پژوهش‌های کاربردی باشد.

خانم دهقانی ادامه داد: ما با راه‌اندازی این بستر تلاش کردیم تا ظرفیت‌های علمی نهفته‌ی مدارس علمیه را به جامعه معرفی کنیم و فضای ارتباطی مؤثر میان پژوهشگران، استادان و علاقه‌مندان به مطالعات علوم اسلامی ایجاد نماییم. انتشار هدفمند محتوای معتبر در این کانال، گامی عملی برای ترویج فرهنگ پژوهش، تولید علم دینی و ارتقای سطح علمی در استان یزد و فراتر از آن است.

وی اضافه کرد: پژوهشگران، اساتید و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کانال «پژواک پژوهش» در پیام‌رسان ایتا به نشانی https://b2n.ir/jr8199 به چکیده و محتوای علمی مقالات منتشرشده دسترسی پیدا کنند.

خانم دهقانی در پایان  ابراز امیدواری کرد که این مجموعه با تکیه بر ظرفیت‌های علمی طلاب و استادان حوزه‌های علمیه، به منبعی الهام‌بخش برای گسترش معرفت دینی و تحقق فرمایش امیرالمؤمنین(علیه السلام) مبنی بر اینکه «العِلمُ سُلطان» تبدیل شود و نقش مؤثری در تقویت تولید علم دینی و ارتقای جایگاه پژوهش در جامعه ایفا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha