برگزاری دوره آموزشی تولید محتوای استاندارد با رویکرد سئو ویژه طلاب اراکی

دوره فشرده «تولید محتوای استاندارد در فضای مجازی بر اساس سئو» با حضور طلاب پژوهشگر مدارس علمیه شهر اراک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران استان/مرکزی، دوره فشرده «تولید محتوای استاندارد در فضای مجازی بر اساس سئو» با حضور طلاب پژوهشگر مدرسه علمیه الزهرا(س) و فاطمه الزهرا(س) اراک، با تدریس استاد محمد نصاری رئیس اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک برگزار و اصول، تکنیک‌ها و استراتژی‌های بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو به طلاب آموزش داده شد.

آقای نصاری در ابتدای این دوره، با تبیین مفهوم سئو (SEO) و تأکید بر اهمیت و ضرورت آن در فضای مجازی امروز، بحث را آغاز کرد و پس از معرفی بخش‌های اصلی سئو را شامل سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی، گفت: سئو در حقیقت «رعایت قوانین موتور جستجو» است و سئوکار فردی است که نیازهای مخاطب را شناسایی کرده و با استفاده از منابع موجود، استراتژی بهینه را طراحی می‌کند.

آقای نصاری افزود: یکی از محورهای مهم آموزشی، هدفمندسازی بازاریابی از طریق تهیه و طراحی پرسونای مخاطب است، برای طراحی مؤثر این پرسونا، توجه به عواملی چون موقعیت مکانی، سن، جنسیت، علایق و سطح تحصیلات مخاطبان ضروری است.

رئیس اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: ابزارهای کاربردی برای این منظور شامل نظرسنجی، تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل شبکه‌های اجتماعی است.

آقای نصاری در ادامه، به انواع کلمات کلیدی از جمله «کلمه کلیدی کانونی»، «کلمه کلیدی Long Tail» و «کلمه کلیدی LSI» پرداخت و نحوه شناسایی کلیدواژه‌های LSI را به تفصیل تبیین کرد.

وی در بخش پایانی به مباحث تولید محتوا در فضای مجازی، هرم سواد رسانه که شامل جریان‌سازی، تولید رسانه‌ای، رفتار رسانه‌ای، سواد رسانه‌ای و سواد دیجیتال است، اشاره کرد.

رئیس اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران همچنین، الگوریتم‌های گوگل، عنوان مقاله سئو، ساختار محتوا و امور شکلی مقاله و معرفی سایت «گلدون» به عنوان نمونه‌ای از بستر محتوایی،را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است این دوره با هدف ارتقا دانش طلاب در زمینه تولید محتوای بهینه و استاندارد برای دستیابی به بازخورد بهتر در فضای مجازی برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha