استاد حوزه علمیه استان مرکزی گفت: طلاب باید با افزایش معرفت زیستی و پرهیز از افراط در آسایش، خود را همتراز با نیازهای روز جامعه سازند تا بتوانند به عنوان منبع آرامش، پاسخگوی اساسیترین نیازهای نسل جدید باشند.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/ مرکزی، حجتالاسلام موحدی استاد حوزه علمیه استان مرکزی در کرسی آزاداندیشی با عنوان «چالشهای پیش روی طلبه خواهر» که به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) آشتیان با حضور برگزار شد، به تحلیل چالشهای طلاب پرداخت و بیان کرد: ناامیدی از آینده، حجم زیاد مطالب درسی، کاهش معنویت، آلودگیهای محیط طلبگی و ضعف خودکنترلی بهویژه در کنترل چشم و زبان، از عوامل افسردگی و کاهش قدرت تحلیل است.
حجتالاسلام موحدی بر افزایش فعالیتهای دستی و یدی تأکید کرد و کاهش استفاده از تلفن همراه و جایگزینی آن با فعالیتهای بدنی را از دیگر راهکارهای مؤثر برشمرد.
وی به ضرورت شناسایی روحیات و توانمندیهای کودکان اشاره کرد و ادامه داد: با شناخت صحیح استعدادهای فرزندان، میتوان برنامهریزی مناسبی برای پرورش آنان انجام داد.
حجت الاسلام موحدی برگزاری اردوها و برنامههای جمعی را بهعنوان یکی دیگر از راهکارهای تقویت روحیه جمعی و کاهش انزوای اجتماعی معرفی کرد که میتواند در ایجاد نشاط و تحرک اجتماعی مؤثر واقع گردد.
وی با اشاره به اثرات منفی فضای مجازی بیان کرد: ورودیهای زیاد ذهن باعث قساوت قلب میشود، باید خود را همتراز نیازهای جامعه پیش ببریم و برای معضلاتی مانند بازیهای کامپیوتری، موتورسواری دختران و بیحجابی راهکار ارائه دهیم.
استاد حوزه گفت: طلاب باید آرامش را به جامعه منتقل کنند، افزایش معرفت زیستی همراه با معرفت دانشی، اجرای تکنیک ۱۵ دقیقه برنامهریزی روزانه و تقویت ارتباط با خدا از راههای رسیدن به آرامش روحی و توانمندسازی برای خدمت به جامعه است.
وی بیان کرد: خدمترسانی مؤثر زمانی ممکن است که طلاب از نظر روانی تأمین باشند و به منبع اصلی آرامش پناه ببرند.
انتهای پیام/
نظر شما