نشست علمی–کاربردی با عنوان «بازآموزی نکات کلیدی و رفع اشکال مقالات سئومحور» به همت معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان و با راهبری مدرسه علمیه فاطمیه ابهر برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/ زنجان، نشست علمی–کاربردی با عنوان «بازآموزی نکات کلیدی و رفع اشکال مقالات سئومحور» به همت معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان و با راهبری مدرسه علمیه فاطمیه ابهر، با تدریس استاد عشقی و با هدف ارتقا توانمندیهای علمی و فنی پژوهشگران در تولید محتوای مؤثر و مطابق با معیارهای سئو و بهصورت مجازی برگزار شد.
استاد عشقی به تشریح اهمیت طراحی «پرسونای مخاطب» و «تحقیق کلمات کلیدی» بهعنوان دو مؤلفه بنیادین در بهینهسازی محتوا پرداخت. وی پرسونا را مجموعهای از ویژگیها و رفتارهای مخاطب دانست که شناخت دقیق آن، نقش مهمی در کاهش خطا و بهینهسازی منابع ایفا میکند. چهار نوع اصلی پرسونا شامل مشتری اولیه، خریدار، مخاطب و مشتری بالقوه معرفی شد و شیوه طراحی آن با طرح پرسشهایی پیرامون ویژگیهای فردی و رفتاری مخاطب توضیح داده شد. همچنین ابزارهایی مانند نظرسنجی، تحلیل شبکههای اجتماعی و گوگل آنالیز رقبا بهعنوان ابزارهای مؤثر در طراحی پرسونا معرفی گردید.
وی در بخش تحقیق کلمات کلیدی ضمن بیان اهمیت کلیدواژهها و انواع آن (اصلی، طولانی و پنهان)، به نحوه انتخاب و بهکارگیری آنها در عنوان و متن محتوا اشاره و بر ضرورت درج کلیدواژههای اصلی در نقاط کلیدی محتوا و توجه به رقابتپذیری بالا در انتخاب آنها تأکید کرد.
انتهای پیام/
نظر شما