فضای مجازی نیازمند نیکی‌نویسی است

رئیس اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در آیین اختتامیه جشنواره «نغمه مادری» ضمن تأکید بر رسالت فرهنگی طلاب گفت: طلاب باید در تولید محتوا منتظر سازمان‌ها نمانند؛ آتش به اختیار عمل کنند و در قالب‌های کوتاه و بلند به ترویج مفاهیم نیکی و ارزش‌های دینی بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/گلستان، آئین اختتامیه جشنواره نغمه مادری با محوریت «فراخوان مقالات مجازی سئو با موضوع زن، کودک و خانواده» چهارشنبه 19 آذر در مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان با تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

در این مراسم، آقای محمد نصاری با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری و پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران، اهمیت نقش‌آفرینی فعال این قشر در فضای مجازی را مورد تأکید قرار داد.

وی ضمن تبریک به برگزارکنندگان این کارگاه، این اقدام را در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و نیاز مبرم جامعه دانست و به دستاورد مهم این دوره اشاره کرد و گفت: ایجاد سایت «نهال تربیت طلاب» که بتواند در این عرصه مقاله بنویسند، موضوع‌یابی کنند، مقالات خود را ارتقا دهند و در فضای مجازی منتشر کنند، یک اتفاق بسیار جدید و روزآمد است.

رئیس اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی تأکید کرد: حوزه های علمیه خواهران باید در چالش‌های مستقیم با مسئله زن و خانواده نقش جدی و تأثیرگذار داشته باشند.

آقای نصاری با تأکید بر ضرورت شناخت چالش روز، بیان کرد: هر روز با چالش های جدید روبرو هستیم و طلاب متناسب با آنها به روز فعالیت دارند.

وی به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در خصوص فضای مجازی و نقش زن انقلابی اشاره کرد و فرمایش معظم له را شعار اصلی فعالیت‌های اداره متبوعش قرار داد که: «بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان فاضل پرشماری در جامعه حضور دارند که باید برای بیان مسائل مرتبط با زن و خانواده در رسانه‌ها آماده شوند و همچنین باید بتوانند در مجامع بزرگ جهانی و اسلامی با استناد به آیات و روایات و نهج‌البلاغه، مطالب عالی دینی را بیان کنند که این کار هم در پیشرفت و شناساندن کشور در دنیا و هم در ایجاد امت اسلامی تأثیرگذار خواهد بود».

رئیس اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی، در ادامه توصیه‌های راهبردی خود به طلاب رسانه‌ای، بر لزوم تغییر بنیادین در رویکرد تولید محتوا تأکید کرد و تولید محتوای سرگرم‌کننده را راه اصلی نفوذ در فضای مجازی دانست و وظیفه طلاب را فراتر از اقدامات سازمانی تعریف کرد.

آقای نصاری با اشاره به ماهیت اصلی رسانه و تأثیر سرگرمی بر مخاطب امروزی، راهکار نفوذ را در همین قالب جستجو کرد و با ذکر مثال‌هایی از کارگردانان بزرگ، تصریح کرد: انتقال مفاهیم ارزشی باید در این بستر صورت گیرد، کارگردانانی چون دنت یا تلقین فیلسوف نیز با هدف سرگرمی، مفاهیم اعتقادی و ارزش‌های خود را منتقل می‌کنند.

وی نقش سازمان را در برگزاری کارگاه‌ها مهم دانست و وظیفه اصلی را بر دوش طلاب فعال گذاشت و بر مفهوم «آتش به اختیار» در حوزه تولید محتوای شخصی تأکید کرد: سازمان وظیفه‌ خاصی همچون برگزاری کارگاه‌ها را به عهده دارد اما اگر سازمانی هم اقدامی انجام نداد، آتش به اختیار اینجا معنا پیدا می‌کند که فرد برای خود کارگاه تعریف کند و فعالیت داشته باشد.

رئیس اداره تعاملات و ارتباطات پژوهشی با اشاره به لزوم آماده‌سازی برای «نیکی‌نویسی»، نقش محتوا را در بقای فضای مجازی معادل آب در اکوسیستم حقیقی دانست: شما وقتی آب را از فضای اکوسیستم حقیقی بگیرید، حیات از بین می‌رود؛ در رایان‌سپهر هم اگر محتوا را بگیرید، رایان‌سپهر فروپاشی می‌کند.

آقای نصاری در خصوص دستاوردهای گذشته، ایشان اشاره‌ای به آمار تولیدات داشت و گفت: در این جشنواره قریب به هشتاد مقاله تولید شد.

وی ضمن تأکید بر ارتقای سطح فعالیت ها در این عرصه، در پایان تأکید کرد: تولید محتوای تحلیلی و تبیینی باید در قالب ادبیات رسانه‌ای و فرم‌های کوتاه (مانند توییت ۵۰ کلمه‌ای) و بلند (مانند مقالات هزار کلمه‌ای) صورت گیرد تا تأثیرگذاری لازم در دفاع از ارزش‌ها حاصل شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha