ضرورت اهتمام به قر‌ض‌الحسنه‌ در جامعه اسلامی
237770

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران با اشاره به اهمیت بحث قرض الحسنه در دین اسلام گفت: قرض الحسنه در جامعه اسلامی یک امر مهم و پسندیده ای است چراکه طرف معامله و خریدار آن خداوند متعال است.

به گزارش خبرگزاری کوثر به نقل از رسا، آیین افتتاحیه نخستین صندوق امانات بانک قرض الحسنه مهر ایران در کشور و افتتاح شعبه فلکه جهاد بانک قرضه الحسنه مهر ایران صبح امروز با حضور دکتر مرتضی اکبری مديرعامل و توکلي عضو هيات مديره به همراه جمعي از مديران ادارات ستاد مركزی بانك قرض الحسنه مهر ايران و حجت الاسلام و المسلمین رسول عبداللهی دبیر شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبداللهی با تبریک روز مباهله و هفته دولت به اهمیت بحث قرض الحسنه در دین اسلام اشاره کرد و گفت: مدیران و کارمندان بانک قرض الحسنه مهر ایران از پیشکسوتان امر قرض الحسنه در جامعه هستند و قرض الحسنه در جامعه اسلامی یک امر مهم و پسندیده ای است چراکه طرف معامله و خریدار آن خداوند متعال است.

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: هر کسی که بتواند در احیای سنت پیامبر اسلام تلاش کند مورد لطف و رحمت خداوند متعال و رسول خدا خواهد گرفت و احیای قرض الحسنه در جامعه اسلامی را می توان یکی از مصادیق سنت های پیامبر اکرم(ص) برشمرد که موسسان آن از خیر کثیر در دنیا و آخرت بهره خواهند برد.

در ادامه مرتضی اکبری مدیر عامل بانك قرض الحسنه مهر ايران به اهمیت و ضرورت راه اندازی بانک قرض الحسنه مهر ایران اشاره کرد و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با قصد خیر و رفع نيازهاي ضروري اشخاص حقيقي و حمايت از نيازمندان و پرداخت تسهيلات به اشخاص حقوقي که در امور خيريه فعاليت دارند ايجاد و يکي از نهادهاي پولي و مالي کشور است كه در راستاي حركت به سوي عمليات بانكداري اسلامي تشكيل شده است .

اکبری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امروز هجمه ها به سوی نظام بانکی و ربوی بودن آنها زیاد است متاسفانه عملکرد و اقدامات باارزش بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای کمک به مستضعفین و فقرزدایی غافل شده است.

مدیر عامل بانك قرض الحسنه مهر ايران به بخشی از اهداف این بانک اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی سنت پسندیده قرض الحسنه، بهبود شاخص های عملکردی مالی کشور در زمینه عقد قرض الحسنه و تنوع در ارائه خدمات بانکی را می توان بخشی از اهداف بانک قرض الحسنه مهر ایران برشمرد./

برچسب‌ها