خود باوری عامل سعادت انسان می شود
237853

مدرس حوزه علمیه قم گفت: خودباوری عامل هدایت و سعادت انسان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «کوثر» از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی در اردوی زیارتی شهر مقدس قم در جمع طلاب نخبه هرمزگانی، با استناد به آیه57 سوره مبارک حضرت یونس «يا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ شِفاءٌ لِما فِي الصُّدُورِ وَ هُدىً وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ»، گفت: این آیات، برای کسانی که به آن ایمان دارند آیات رحمت و برنامه هدایت و راهنما در مسیر و مقصد اصلی و سعادت است و خداوند درمان سختی ها و مشکلات انسان ها را در این آیات قرار داده است.
مدیر حوزه علمیه امام موسی کاظم (ع) قم افزود: زمانی که انسان آیات نورانی قرآن را برنامه های صحیح و دقیق هدایت بداند از قرآن و روایات بهره مند می شود و تا به هدایتگری آیات قرآن اعتقاد پیدا نکنند هیچ بهره ای از آن ها نمی برند.
حجت الاسلام والمسلمین یوسفی خاطر نشان شد: مسلمانان به مسایل شرعی «چشم» آگاه هستند اما اینکه چشم آن ها مطابق نظر خداوند متعال نیست و باعث انواع گناهان سنگین می شود علتش نداشتن اعتقاد به دانسته های خود در ارتباط با چشم است.
وی با اشاره به اینکه انسان با اعتقاد به سوزندگی آتش هیچگاه در هیچ شرایطی حاضر به گذاشتن دست خود بر روی آن نمی شود، تصریح کرد: اگر انسان ها و اعتقادشان به آیات قرآن و روایات اهل بیت(علیهم السلام) این چنین محکم شود، حتما با عمل به آموزه های اسلام به سعادت خواهند رسید.
حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با اشاره به اینکه راه ترقی، مراقبت است، افزود: طلاب باید در تمام امورات خود با دوری از غفلت، اهل مراقبت شوند و بدانند که طلبگی جایگاه ویژه و مهمی است.
وی در پایان با بیان روایتی از امام صادق (علیه السلام) مبنی بر اینکه «عالِم کسی است که رفتارش با دانسته ها یش و گفتارش یکی باشد»، افزود: خداوند نور را در کسانی که اهل عمل هستند قرار می دهد.

برچسب‌ها