صداقت در گفتار نقش کلیدی در رشد اخلاقی انسان دارد
242177

حجت الاسلام و المسلمین سیدین استاد حوزه صداقت در گفتار را دارای نقش کلیدی در رشد اخلاقی انسان دانست.

به گزارش خبرگزاری کوثر از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین سیدین در درس اخلاق که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیه ا) کیش برگزار شد، با اشاره به ضرورت صداقت در گفتار بیان کرد: صداقت در گفتار موجب قرار گرفتن تمام امور در یک مسیر تکاملی خواهد شد و که این مساله تنها مربوط به امور زندگی روزمره نیست.
وی افزود: انسان باید برای نهادینه کردن فضایل اخلاقی در خود، توجه خاصی به رفتار پسندیده نشان داده و در عمل کردن به آن استمرار و مداومت کند.
استاد حوزه تاکید کرد: دستیابی به یک صفت اخلاقی نیکو باعث دستیابی انسان به دیگر صفت های اخلاقی خواهد شد زیرا صفت های اخلاق مانند دانه های تسبیح به یکدیگر متصل هستند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدین افزود: کسی که به دنبال تلاش برای دستیابی به یک اخلاق خوب است نباید در ابتدای راه به دنبال یک مساله خارق العاده برود بلکه باید از صفتی که با آن انس بیشتری دارد شروع کند، تا راه بر او شفاف شود.
وی به برنامه ریزی در رسیدن به موفقیت در راه کسب فضایل اخلاقی اشاره کرد و گفت: انسان با داشتن برنامه ریزی در هر زمینه ای مسیر رسیدن و رشد خود را فراهم خواهد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدین در ادامه با بیان اینکه، صداقت در گفتار یک نقش کلیدی در رشد اخلاقی انسان دارد، بیان کرد: انسان بدون برنامه ریزی در زمینه کمال و تعالی به جایی نخواهد رسید و از سویی برنامه ریزی او باید با عمل کردن درست همراه شود.
وی با استناد به روایتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) مینی بر اینکه«نزدیکترین شما فردای قیامت به من، صادق ترین شما در گفتار است»، گفت: صداقت در گفتار، در همه ادیان خاصه دین اسلام و در مطالبات اهل بیت(علیهم السلام) و پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و ائمه(علیهم السلام) مورد توجه قرار گرفته است.

برچسب‌ها