شناسایی نیازهای پژوهشی جامعه از وظایف طلاب است
244714

خانم پور شمسی پژوهشگر حوزه بیان کرد: شناسایی نیازهای پژوهشی جامعه در حیطه علوم اسلامی و انسانی و تلاش در راستای حل آن مسائل از ضروریات و وظایف طلاب است.

به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس، خانم پورشمسی در نشست پژوهشی  که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) گراش برگزار شد، اظهار کرد: طلاب و اساتید حوزه های علمیه، رسالت سنگین انجام پژوهش های مورد نیاز جامعه را بر عهده دارند و شناسایی نیازهای پژوهشی جامعه در حیطه علوم اسلامی و انسانی و تلاش در راستای حل آن مسائل از ضروریات و وظایف طلاب است.
وی افزود: طلاب و دانشجویان نباید کارهای تحقیقاتی خود را به بهانه عدم آشنایی با سخت افزارها و نرم افزارهای پژوهشی به افراد بیرون و پژوهشکده‌ها سپرده  و از کلمات« نمی‌دانم و نمی‌توانم » در پژوهش ها استفاده کنند.
خانم پورشمسی بیان کرد: برای انجام اقدامات پژوهشی باید به ابزارها و فنون مورد نیاز مجهز، و همه‌ ی افراد باید کار با رایانه را آموزش دیده و برای تعیین موضوع خود ایده پردازی کرده و منتظر  ایده های اساتید نباشند.
وی خاطر نشان کرد: در کارهای تحقیقاتی باید موضوعات را بسط داده و از منابعی همچون جامع التفاسیر و جامع الاحادیث، ماهنامه‌ ها و فصلنامه‌ های پژوهشی استفاده شود و برای شناسایی و رفع مشکلات نوشته، رجوع به متخصص لازم و ضروری است.
 

برچسب‌ها