ترویج سبک زندگی اهل بیت (ع) پادزهر مقابله با زندگی غربی است
248053

خانم نامور استاد تفسیر گراش گفت: پادزهر اصلی مقابله با سبک زندگی غربی، احیا و ترویج سبک زندگی اهل بیت(علیه السلام) است.

به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس، خانم نام آور در دوره آموزشی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در سعادت و شقاوت انسان نقش عمده و تعیین کننده‌ ای دارد، روش و سبک زندگی است که انسان از آن به عنوان نقش الگوی مناسب برای ترسیم زندگی صحیح بهره می برد.
وی افزود: سبک زندگی یک سیستم خاص  در جهت فردی و اجتماعی و یک سبک تعالی بخش است که اسلام برای زندگی بشر ارائه میدهد .

استاد تفسیر با مقایسه سبک زندگی اسلامی و غربی بیان کرد: خانواده در سبک زندگی اسلامی  مبتنی بر شرع و قانون و دارای هویت است در حالی که در غرب عدم جایگاه ارزشی برای خانواده و هویت زدایی صورت گرفته است سبک زندگی غربی به مصرف گرایی و لذت جویی توجه دارد در حالی‌ که نگاه سبک زندگی اسلامی به ساده زیستی  و کمال جویی است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به تعبیری که رهبر انقلاب(مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم بر لزوم مقابله با ترویج سبک زندگی غربی که نشانه تهاجم فرهنگی و معارض با جامعه ماست دارد،  پادزهر اصلی مقابله با هجمه ها، احیا و ترویج سبک زندگی اهل بیت(علیه السلام) است.
خانم نام‌آور افزود: تاکید مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) بر تبیین سبک زندگی اسلامی  بر پایه‌ی قرآن و اهل بیت(ع)  دقیق  و بجا است زیرا با توجه به آسیب شناسی در ابعاد مختلف جامعه شاهد نوعی بازنگری در ارزش‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم.
وی بیان کرد: مقوله سبک زندگی به یکباره ایجاد نمی شود یا تغییر نمی یابد، بلکه باید در محیط‌ های آموزشی و تربیتی به تدریج و با تقویت باورهای اسلامی و تعمیق ارزش‌ها جهت دهی شود.
 

برچسب‌ها