ویژه برنامه شهادت دخت نبی مکرم اسلام در شهر بروجن برگزار شد
248180

ویژه برنامه شهادت دخت نبی مکرم اسلام، با حضور پرشور طلاب، اساتید، کارکنان مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) بروجن و عموم مردم به میزبانی مصلای این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کوثرنیوز از شهرکرد، ویژه برنامه سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت زهرا (س)، ظهر امروز با حضور پرشور طلاب، اساتید، کارکنان مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) بروجن و عموم مردم به میزبانی مصلای این شهر برگزار شد.

در این مراسم باشکوه حجه الاسلام سیدجواد رضایی، از استاد حوزه و دانشگاه استان فارس در مورد ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا (س) و سیره و روش این بانوی بزرگ اسلام سخنرانی کرد.

وی الگوی زندگی ائمه اطهار (ع) را بهترین راه برای رسیدن به خدا دانست و افزود: به یقین وصال به ائمه اطهار (ع) موجب پاکی اخلاق و تزکیه نفس می‌شود.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه از بین معصومان (ع)، زندگی حضرت فاطمه (س) می‌تواند بهترین الگو برای زنان جامعه ما باشد، تصریح کرد: بکوشیم سیره و روش عملی این بانوی بزرگ را در زندگی خود جاری و ساری کنیم و این از مهمترین ضرورت‌ها است که متأسفانه از آن غافل هستیم.

وی با اشاره به ابعاد مختلف زندگی سیاسی حضرت زهرا (س) گفت: به یقین نقش حضرت فاطمه (س) در مبارزه با انحرافات زمان خود و دفاع از حقانیت اسلام غیرقابل انکار است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت خطبه فدکیه که از سوی حضرت زهرا (س) قرائت شد، خاطرنشان کرد: خطبه فدکیه تحلیلی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که در مرکز اجتماع مسلمانان در مسجد قرائت شد و در نهایت حکمت مستقر را به استیضاح کشاند.

گفتنی است مداحی و روضه خوانی و اقامه نماز ظهر و عصر پایان بخش این مراسم معنوی بود.

برچسب‌ها