نهادینه کردن فرهنگ اسلامی برای مقابله با فرهنگ غرب ضروری است
249867

استاد حوزه علمیه خواهران استان فارس بیان کرد: استحکام ساخت درونی فرهنگی از مهم‌ ترین راهبردهای مقابله با فرهنگ غرب است که باید بر فرهنگ اسلامی تاکید و آن را در زندگی نهادینه کرد.

به گزارش خبرگزاری کوثر، خانم فردفانی، استاد حوزه علمیه خواهران استان فارس، در دوره آموزشی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش برگزار شد، اظهار داشت: زندگی با نگاه معنوی همراه با فلاح و رستگاری و با نگاه روانی همراه با آرامش است.

وی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی نیاز به دو بعد ابزاری(سخت افزاری) و اصلی(نرم افزاری) دارد، افزود: مسائل قلمرو خانواده به عقل معاش یا عقل تدبیر تعبیر می‌ شود.

وی افزود: بدون پیشرفت در بخش اصلی، پیشرفت در بخش ابزاری ممکن نبوده و در نتیجه رستگاری و آرامش روانی محقق نمی‌شود، اما در جوامع غربی که هدف ثروت و قدرت مادی است در نهایت به پوچی و بی‌ هدفی می رسند در حالی‌ که در اسلام هدف زندگی مقدس است.

خانم فردفانی بیان کرد: در سبک زندگی غربی ماده‌ زدگی، ابتذال  گرایی و ستیزه‌ جویی رواج داشته و پرخاشگری و بی‌بند و باری اخلاقی بنیان خانواده را به خطر انداخته  است.

وی خاطر نشان کرد: غرب خود را گسترده و جهان شمول می‌ داند و سایر فرهنگ‌ها را طرد می‌ کند بنابرین با کشف حجاب  و انزوای روحانیت به مقابله با اسلام پرداخته است.

استاد حوزه گراش بیان کرد: امکان مقاومت فرهنگی بحث مهمی است که در مقوله سبک زندگی غربی مطرح می‌ شود و اصل وقوع انقلاب اسلامی در جامعه تحت سیطره ثابت کرد که مقاومت فرهنگی نیز امکان پذیر است.

وی خاطر نشان کرد: جنگ امروز، جنگ اراده‌ها است و پیروز این میدان صاحب عزم راسخ می باشد، راهبرد مقاومت فرهنگی عدم رها کردن جامعه در مقابل غرب است، زیرا غرب به نام آزادی و تکثر فرهنگی به تصرف و تعدی می‌ پردازد.

استاد حوزه گراش بیان کرد: استحکام ساخت درونی فرهنگی از مهم‌ ترین راهبردهای مقابله با فرهنگ غرب است که باید بر فرهنگ اسلامی تاکید و آن را در زندگی نهادینه کرد و ساختار و نهادهای فرهنگی رسمی را از دو سیاست تجددی پیدا و پنهان بر حذر داشت.

برچسب‌ها