197 بانوی طلبه استان کرمانشاه در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا فعالیت می کنند
252342

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه از فعالیت 197 بانوی طلبه استان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

خانم فلاحی در گفت و گو با خبرگزاری کوثر از کرمانشاه گفت: طلاب جهادی استان کرمانشاه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تمامی تلاش خود را در امداد رسانی به مردم بکار گرفتند و بیش از 197 نفر از بانوان طلبه استان به صورت مستقل یا در قالب فعالیت های سازماندهی شده گروه های جهادی به امر امداد رسانی پرداختند.

وی با بیان اینکه اکثر فعالیت های امدادی بانوان طلبه در زمینه تهیه ماسک، اقلام بهداشتی و ضدعفونی اماکن انجام شد، افزود: برخی طلاب با استفاده از امکانات شخصی و در منزل به تهیه اقلام مورد نیاز مردم اقدام کردند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه بیان کرد: طلاب به منظور همیاری با کادر درمان در فعالیت هایی مانند غربالگری، اهدای خون، کمک در توجیه مردم نسبت به پیشگیری کمک رسانی کردند.

وی ادامه داد: همچنین برخی طلاب اقلام خوراکی مورد استفاده بیماران و کادر درمان را تهیه و با حضور در بیمارستان های خاص بیماران کرونایی تقدیم کادر درمان کردند.

وی اظهار داشت: مدارس علمیه خواهران استان کرمانشاه  با سازماندهی خاص طلاب در حد توان به وظایف خود برای مقابله با ویروس کرونا عمل کردند به گونه ای که از 12 مدرسه علمیه خواهران این استان در چهار مدرسه با کمک خیرین کارگاههای موقت تولید ماسک راه اندازی شد.

خانم فلاحی ادامه داد: همچنین 9 مدرسه علمیه خواهران این استان با همکاری طلاب و خیرین در قالب رزمایش کمک مومنانه با تهیه اقلام معیشتی به خانواده های آسیب دیده در اثر تعطیلات ایام قرنطینه امداد رسانی کردند.

وی بیان کرد: برخی از مدارس علمیه خواهران استان کرمانشاه طی چندین مرحله در ماه مبارک رمضان به توزیع کمک های معیشتی پرداختند، همچنین علاوه بر امداد رسانی معیشتی، مدیران و کادر مدارس به تقویت روحیه و مشاوره و تفقد از بیماران کرونایی و خانواده های آنان اقدام کردند.

برچسب‌ها