230 بسته معيشتي توسط بانوان طلبه برازجان ميان نيازمندان توزيع شد
253302

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران حضرت رقيه(سلام الله عليها) برازجان گفت: كمك هاي غیر نقدی خواهران طلبه اين مدرسه در قالب‌ 230 بسته معیشتی ميان نیازمندان شهرستان برازجان توزيع شد كه تهیه بسته های معیشتی همچنان ادامه دارد.

مریم محمدی در گفت و گو با خبرگزاري كوثر از بوشهر با بیان اینكه فعالیت های فرهنگی و تربیتی مدرسه علميه خواهران حضرت رقيه(سلام الله عليها) هيچ گاه تعطيل نمي شود، گفت: در پی تعطیلی مدرسه به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا واحد فرهنگی نیز همچون دیگر واحدها، فعالیت های ماه رمضان را به صورت‌ مجازی و گسترده تر اجرا کرد.
معاون فرهنگی مدرسه علميه خواهران حضرت رقیه(سلام الله عليها) برازجان با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان بیان کرد: جز خوانی قرآن کریم همراه با تفسیر، قرائت دعاهای وارده، انتشار روزانه یک حدیث از معصومین(ع) و بیان یک حکمت از نهج البلاغه در گروه حسینیه حضرت رقیه(سلام الله عليها) از جمله برنامه های این ماه مبارک بوده است.

وی در تشریح برنامه های صورت گرفته توسط معاونت فرهنگي اين مدرسه گفت: بیان و پاسخگویی به مسائل شرعی، انتشار مطالب علمی در خصوص آثار و فواید روزه داری و مشاوره با موضوع خانواده آسمانی از دیگر برنامه های مجازی بود که جهت رفاه حال مخاطبین برگزار شد.
محمدی با اشاره به برگزاري مسابقات در ماه مبارك رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان مسابقاتی برای طلاب برگزار شد که از این میان می توان به برگزاري مسابقه دعای هفتم صحیفه سجادیه و مسابقه مجازی تهیه عکس نوشته و پوستر با موضوع روز جهانی قدس اشاره كرد كه از برگزیدگان این مسابقات تقدیر به عمل آمد و هدايايي نيز به رسم یادبود به این عزیزان تقدیم شد.
معاون فرهنگی مدرسه علميه خواهران حضرت رقیه(سلام الله عليها) افزود: از آنجاييکه پرداختن به مسائل اخلاقی و بصیرتی نیاز همیشگی طلاب است، کلاس های مجازی اخلاقی و بصیرتی در گروه حسینیه حضرت رقیه(سلام الله عليها) با حضور کلیه طلاب و فارغ التحصیلان برگزار و همچنین با توجه به استرس و اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا، به منظور آرامش بخشی و تقویت روحیه طلاب، سفره صلوات، سخنرانی و روضه خوانی مجازی برگزار شد و از مهمترین اقدامات واحد فرهنگی در این ایام می توان به تماس تلفنی با خانواده شهدا و دلجویی از خانواده آن عزیزان به ويژه مادران شهدا یاد کرد.
محمدی با اشاره به لزوم حمایت از خانواده های نیازمند و کم درآمد گفت: در ایام با برکت ماه مبارک رمضان به همت و تلاش خیرین طلبه و غیر طلبه کمک های نقدی و کارت هدیه ای به مبلغ سه میلیون تومان و همچنين كمك هاي غیر نقدی در قالب‌ 230 بسته معیشتی ميان نیازمندان شهرستان برازجان توزيع شد كه تهیه بسته های معیشتی همچنان ادامه دارد  و اکنون در حال آماده سازی ۴۰ بسته معیشتی دیگر نیز هستیم.
معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران برازجان در پایان به برگزاری مراسم مجازی وداع با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم وداع با ماه مبارك رمضان و تقدیر از روزه اولی‌ها، در حسینیه حضرت رقیه(سلام الله عليها) برگزار شد.

 

برچسب‌ها