تحصیل در حوزه علمیه خواهران نقش مؤثری در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن دارد
253629

مدیر مدرسه علمیه خواهران قدسیه بهشهر گفت: تحصيل بانوان در حوزه‌های علميه خواهران و فعالیت‌های تبليغي در سطح خانواده می‌تواند نقش مؤثری در مقابله با هجمه‌های فرهنگی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری کوثر از مازندران، خانم حمیده مظلومی در گفت‌ و گو با خبرنگاران بیان کرد: مدرسه علمیه خواهران قدسیه بهشهر به همت آیت‌الله سید صابر جباری(ره) امام‌جمعه فقید اين شهرستان در دی‌ماه 1361 تأسیس شد و فعالیت خود را با پذیرش 20 نفر از خواهران طلبه آغاز کرد.
وی گفت: در بدو تأسیس این مدرسه با توجه به کمبود مدارس علمیه خواهران در سطح استان مازندران و گلستان، بسیاری از خواهران از شهرهاي محمودآباد، آمل و بابل تا شهرهای شرقی مانند بندرگز برای تحصیل به این مدرسه علميه خواهران مراجعه می‌کردند.
مدیر مدرسه علمیه خواهران بهشهر تصریح کرد: این مدرسه علميه در سال تحصیلی 77-76 تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور قرار گرفت و از روش سنتی به روش‌ ترمی واحدی تغییر یافت.
وی با بیان اینکه 130 طلبه جاری در سطح 2 حوزه در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند، یادآور شد: تاکنون 200 طلبه از مدرسه علمیه خواهران بهشهر با اخذ مدرک سطح 2 فارغ‌التحصیل شده‌اند.
وی تدریس خواهران طلاب در مدارس، حضور به‌عنوان سرمربی و مربی در پایگاه‌های بسیج، شرکت در اردوهای جهادی، شرکت در طرح امین و ائمه جماعت در مدارس آموزش‌ و پرورش، تبلیغ در مجامع عمومی و دینی بانوان، پاسخگویی به سؤالات شرعی و غيره را نمونه‌ای از اقدامات خواهران طلبه این مدرسه اعلام کرد و افزود: تعدادی از بانوان طلبه این مدرسه علمیه خواهران در سپاه، آموزش‌ و پرورش و صدا و سیما جذب کار شدند.
وی با اشاره به آغاز پذیرش مدرسه علمیه خواهران قدسیه بهشهر از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال گفت: بانوان علاقه‌مند مي‌توانند تا پایان خردادماه جاری با مراجعه به پايگاه اينترنتي www.whc.ir ضمن دريافت دفترچه راهنماي پذيرش و خريد کارت ثبت‌نام، نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.
مظلومی با اشاره به شرایط کرونا و رعایت فاصله اجتماعی با هدف جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس اظهار کرد: امسال آزمون کتبی برگزار نمی‌شود و داوطلبان مقطع سطح 2، با احتساب تأثیر معدل کل دیپلم، مصاحبه و تحقیق محلی، سنجش و گزینش‌ شده و اسامی قبول‌شدگان نهائی پس از مراحل پذیرش در دهه پایانی شهریورماه اعلام می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به نقش سازنده و تأثیرگذار رسانه در ترویج مبانی دینی و شناساندن مدارس علمیه خواهران به نسل جوان تأکید کرد: رسانه‌ها و صداوسیما برای جذب حداکثری متقاضی تحصیل در حوزه کمک‌کار مدارس علمیه خواهران برای تقویت جبهه دین باشند.
وی با بیان اینکه به جهت شیوع کرونا برای پذیرش بانوان طلبه در مدارس علمیه از تبلیغ چهره به چهره و اثرگذاری این شیوه برای جذب متقاضی تحصیل در حوزه، محروم هستیم، اظهار کرد: اطلاع‌ رسانی برای پذیرش بانوان طلبه در سال تحصیلی 1399-1400 از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حال انجام است.
مدیر مدرسه علمیه خواهران بهشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمن با تمام توان به سنگرهاي اعتقادي و اخلاقي جامعه اسلامي به‌ ویژه در حوزه بانوان حمله می‌کند؛ قطعاً تحصيل بانوان در حوزه‌های علميه خواهران و فعالیت‌های تبليغي در سطح خانواده می‌تواند نقش مؤثری در مقابله با اين هجمه‌ها ایفا کند.

 

برچسب‌ها