بانوان طلبه در کنار تحصیل علوم دینی به تهذیب نفس بپردازند
258466

مؤسس مدرسه علمیه عصمتیه بابل گفت: اخلاق و رفتار دانش اموختگان حوزه های علمیه در جذب افراد جامعه تاثیر بسزایی دارد، بنابراین طلاب باید بیش از گذشته به تهذیب و تربیت نفس بپردازند.

خانم سکینه ثاقب در گفت‌وگو با خبرگزاری کوثر از مازندران گفت: تحصیل در مدارس علمیه تنها راه انحصاری رسیدن به خدا نیست؛ بلکه حضور در حوزه کمک می‌کند تا ضمن نزدیکی با پروردگار هستی، دیگران را نیز در این مسیر هدایت کنیم.
وی افزود: همان‌طور که انسان برای یادگیری علوم مادی نیاز به معلم و مشورت با متخصص دارد، به‌طریق‌اولی برای علوم مربوط به معنویت و رشد روح که بسیار پیچیده‌تر از جسم است، نیازمند راهنما و استاد خواهد بود.
وی با اشاره به‌ضرورت تشویق دختران جوان جهت تحصیل در حوزه اعلام کرد: اولین عامل انگیزشی که دیگران را ترغیب به تحصیل در مدارس علمیه و دریافت معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) می‌کند، بی‌تردید اخلاق و رفتار دانش‌آموختگان این مراکز علمی دینی است؛ لذا طلاب باید خیلی به این امر توجه کرده و در کنار فراگیری علوم دینی به تهذیب نفس نیز بپردازند.
مؤسس مدرسه علمیه عصمتیه بابل خاطرنشان کرد: بارگذاری تبلیغات حوزه در پروفایل اپلیکیشن های مختلف توسط کارکنان و طلاب مدارس علمیه خواهران، بیان ارزش تحصیل حوزه به مناسبت‌های مختلف در سخنرانی‌ها و محافل دوستانه و خانوادگی، معرفی مدارس علمیه توسط ائمه جمعه و روحانیت در طول سال، ارتباط با آموزش‌وپرورش و بخشنامه به دبیرستان‌ها جهت معرفی حوزه علمیه و غیره ازجمله راه‌های فراخوانی به تحصیل در حوزه علمیه خواهران است.
تأثیرگذاری رفتار و اخلاق دانش‌آموختگان حوزوی در جذب و پذیرش طلاب، توجه بیشتر آن‌ها به تهذیب نفس را می‌طلبد.

برچسب‌ها