ضرورت افزایش توانایی های مهارتی طلاب خواهر
258671

ظهیری با تأکید بر افزایش توانایی های مهارتی طلاب اظهار داشت: باتوجه به تعداد بالای دانش آموختگان حوزه علیه خواهران استان قم، می توان با آموزش و تربیت طلاب ماهری که توانایی نقش آفرینی دارند، از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری کوثر، معصومه ظهیری در دیدار با مدیر و معاونان  مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم که صبح امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور برگزار شد اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی در حوزه علمیه خواهران استان قم در دو بخش درون سویه و برون سویه قابل بررسی است. 

وی در ارتباط با بخش درون سویه اظهار داشت: در ارتباط با مسائل فرهنگی درون حوزه علمیه خواهران استان قم، مبلغان در سطح های مختلف تحصیلی تربیت می شوند و در فضای آموزشی مدرسه و در حین تحصیل، کارورزی های آنان انجام می شود.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران افزود: در ارتباط با بخش برون سویه، بعد از تربیت مبلغان، آنان توسط نهادهای متولی امور تبلیغی ترویجی به کار گرفته می شوند یا توسط دانش آموختگان ما ساماندهی و به نهادهای مربوطه برای فعالیت معرفی می شوند.

وی با اشاره به سیر تحول در معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان قم اظهار داشت: مهم ترین اقدام بازنگری نسبت به سطح دو و تاسیس رشته های جدید مورد نیاز استان است که در ادامه منجر به ارتقای سطح چهار و به کارگیری طلبه های این سطح به عنوان بازوی توانمند اجرایی طرح های ارتقایی و تحولی در سراسر حوزه است. 

ظهیری با تأکید بر افزایش توانایی های مهارتی طلاب اظهار داشت: باتوجه به تعداد بالای دانش آموختگان  حوزه علیه خواهران استان قم، می توان با آموزش و تربیت طلاب ماهری که توانایی نقش آفرینی دارند، از آسیب های  اجتماعی جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت های دانش آموختگان اظهار داشت: هویت اجتماعی افراد در پرتو کارهای فرهنگی جامعه شکل می گیرد و هرچه بتوانیم دانش آموختگان توانمندی پرورش دهیم، در جذب و پذیرش افراد به سمت حوزه های علمیه خواهران عملکرد بهتری خواهیم داشت.

برچسب‌ها