بررسی کرونا به عنوان مرگ سفید آخرالزمان در مدرسه علمیه ریحانه الرسول قشم
259457

معاون پژوهش مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) قشم گفت: نشانه های حتمی ظهور، همان نشانه های پنج گانه هستند که در فاصله کمی قبل از ظهور اتفاق می افتند و اینکه هر حادثه ای را به نشانه های آخرالزمان نسبت می دهند صحیح نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کوثر از هرمزگان خانم زینب یوسفی در کرسی آزاد اندیشی "بررسی درستی یا نادرستی کرونا، مرگ سفید آخر الزمان" گفت: نشانه‌های ظهور انواع مختلفی دارند و به اعتبارهای مختلف دسته‌بندی می شوند که این نشانه‌ها، به اعتبار زمان رویداد، به نشانه‌های نزدیک به عصر ظهور و نشانه‌های دور از عصر ظهور؛ به اعتبار نوع رویداد، به نشانه‌های اجتماعی، سیاسی و زیست‌محیطی و به اعتبار حتمیت و عدم حتمیت رویداد به نشانه‌های حتمی و غیرحتمی تقسیم می‌شوند.

 وی افزود: نشانه‌های ظهور انواع مختلفی دارند و به اعتبارهای مختلف دسته‌بندی می شوند که این نشانه‌ها، به اعتبار زمان رویداد، به نشانه‌های نزدیک به عصر ظهور و نشانه‌های دور از عصر ظهور؛ به اعتبار نوع رویداد، به نشانه‌های اجتماعی، سیاسی و زیست‌محیطی؛ و به اعتبار حتمیت و عدم حتمیت رویداد به نشانه‌های حتمی و غیرحتمی تقسیم می‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطر نشان کرد: علامت های غیرحتمی، با ظهور، ارتباط شدیدی ندارند و حتی ممکن است برخی از آن‌ها به هیچ عنوان اتفاق نیفتد، ولی ظهور تحقق یابد و احتمال دارد برخی از نشانه‌ها اتفاق بیفتد، ولی ظهور، همراه و همزمان با آن‌ها شکل نگیرد و مهم شناسایی نشانه‌های حتمی پنج گانه است که همه این پنج نشانه در فاصله بسیار کمی قبل از ظهور رخ می‌دهند و نکته دیگر آمادگی همیشگی برای ظهور و توجه به وظیفه و تکلیفی است که در حال حاضر بر عهده یکایک شیعیان است.

وی به نشانه های دیگر ظهور مانند قحطی، خشکسالی، سیل، انواع بیماری‌ها و به طبع ترس و دلهره مردم اشاره کرده و گفت: این موارد در گذشته اتفاق افتاده و ممکن است دوباره هم در آینده اتفاق بیفتد و این نشانه‌ها در دایره نشانه‌های غیرحتمی هستند و به همین علت نمی‌توان به یقین هر حادثه ای از جمله  پیدایش بیماری کرونا را از نشانه های ظهور دانست و با این اوصاف در مورد هیچ‌یک از این نشانه‌های غیرحتمی به‌طور قطع نمی توان اظهارنظر کرد.

خانم اسما حسنی نیز به عنوان استاد منتقد در کرسی گفت: در روایات آخر الزمان به مرگ سفید به عنوان نشانه ظهور اشاره شده است که به علت سفید شدن ریه افراد در این بیماری می توان آن را با همان مرگ سفید در روایت، مطابقت داد.

 خانم معصومه اکبرپور استاد ارائه دهنده موضوع در کرسی بیان کرد: در طول سال های غیبت امام زمان علیه السلام، مردم اتفاق های گوناگونی را به روایات آخرالزمان و نشانه‌های ظهور مرتبط می‌کنند و امروزه با گسترش ویروس کرونا و سفید شدن ریه بیماران، مردم از آن به نشانه‌های مرگ سفید در آخرالزمان نسبت می‌دهند که قابل تأمل است.

وی افزود: در برخی روایات برای ظهور امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) نشانه‌هایی ذکر شده است که برخی از این نشانه‌ها حتمی و برخی دیگر غیرحتمی هستند و نشانه‌های حتمی ظهور، نشانه‌هایی هستند که بدون شک اتفاق خواهد افتاد و بنا بر روایات، خروج یمانی، خروج سفیانی، ندا کننده‌ای که از آسمان ندا می‌دهد، فرو برده شدن در بیداء، کشته شدن نفس زکیه، پنج نشانه حتمی قبل از ظهور هستند که مرگ سفید از نشانه های حتمی نیست که بتوان این بیماری را با آن تطبیق داد.

برچسب‌ها