در ایام بیماری کرونا اعتقادات مردم قوی تر شد
259495

مسئول بسیج طلاب استان گلستان بیان کرد: در ایام بیماری کرونا با وجود تعطیلی اماکن مذهبی، پایبندی و اعتقادات مردم بسیار قوی تر شد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، حجت الاسلام والمسلمین احمدی نسب در میزگرد «کرونا و تقویت مبانی دینی» که از طریق سامانه سیما برگزار شد، با اشاره به مطرح کردن دیدگاه سیاسی درباره بیماری کرونا از سوی برخی افراد و بیهودگی این نظریه، بیان کرد: این بیماری تمام مردم جهان و کشورهای توسعه یافته با امکانات هسته ای و ابرقدرت های نظامی و... را هم دچار آسیب کرده و به قشر خاص و یا یک کشور خاص تعلق ندارد.

وی با اشاره به وقوع برخی هیجانات مذهبی در ابتدای شیوع بیماری کرونا نسبت به بسته شدن درب حرم های مطهر اهل بیت علیهم السلام و اماکن مذهبی گفت: اینگونه رفتارها به معنای مقابل بودن دین و عقل است؛ مانند استدلال فردی که با بروز بیماری گلودرد، به امام حسین(ع) متوسل شده و غذای چرب هم بخورد در صورتی که اینگونه توسلات دور از شان ائمه علیهم السلام است.

مسئول بسیج طلاب استان گلستان اشاره کرد: بیماری کرونا تاثیرات منفی و ضررهایی را بر دین وارد کرده است اما به لحاظ موقت بودن آنها، آسیب و لطمه جبران ناپذیری نیست؛ مثل، کمرنگ شدن صله رحم که در روایات تاکید فراوان به انجام آن شده و یا تعطیلی مناسک و زیارتگاه ها.

حجت الاسلام احمدی نسب خاطرنشان کرد: دنیا محل آزمایش از طریق گرفتاری ها و بلاهای مختلف است، حتی حضرت رسول(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) از این امر مستثنی نبوده و به طرق مختلف مورد آزمایش قرار گرفته اند؛ این نگرش به دنیا می تواند بسیاری از مشکلات را حل نماید.

وی اضافه کرد: بر اساس تجربه، در هنگام گرفتاری و بلا ارتباط معنوی و مسائل اعتقادی، پررنگ تر می شود که این امر فقط مختص مسلمانان نیست، در بررسی های به عمل آمده بعد از حادثه 11 سپتامبر، عقاید مردم بسیار قوی تر شده است.

کارشناس مذهبی در ادامه تاکید کرد: در ایام بیماری کرونا با وجود تعطیلی اماکن مذهبی، پایبندی و اعتقادات مردم بسیار قوی تر شده است؛ برای مثال، روضه های خانگی با اعضای خانواده برپا شده است؛ از این رو، وظیفه مبلغان دین است تا بُعد آزمایش و امتحان در این بیماری را به مردم یادآور شوند تا به رشد مسائل معنوی مردم کمک نمایند.

حجت الاسلام احمدی نسب خاطرنشان کرد: مردم در ایام کرونا از لحاظ اجتماعی و اخلاقی نیز به رشد رسیدند اگرچه که کشور ما مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفت و گاهی در داروخانه ها، با کمبود ماسک و مواد شوینده مواجه شدیم ولی بسیاری از فعالیت های اجتماعی و جهادی به پا شد و بسیاری از افراد در منزل به دوخت ماسک پرداختند.

وی یکی از چالش های ابتدایی ایام بیماری کرونا را بحث تغسیل اموات کرونایی معرفی کرد و توضیح داد: دانشمندان پزشکی در ابتدا مانع از تغسیل اموات شده بودند اما رویکرد اسلام با این قضیه کاملا مخالف بود، به همین جهت بسیاری از طلاب و مردم به صورت جهادی و استوار قدم نهاده و بحث تغسیل و تدفین اموات را انجام دادند.

مسئول بسیج طلاب استان گلستان اذعان کرد: بیماری کرونا برخی از شبهات پیرامون حوادثی که هنگام ظهور اتفاق می افتد را پاسخ داد؛ مانند این شبهه که چگونه ممکن است در زمان ظهور امام زمان (عج) تمام سلاح ها از کار بیفتد که با این بیماری به خوبی روشن شد که ویروس ناچیزی که حتی با پیشرفته ترین وسایل پزشکی قابل رویت نیست و علم بشر از دیدن آن ناتوان است، تمام امکانات نظامی، اقتصادی و پزشکی جهان را فلج کرد، از این رو، این مطلب که با ظهور امام زمان (عج) تمام سلاح ها از کارمی افتد امری ناممکن  نیست.

برچسب‌ها