توحید و همدلی ۲ پیام آشکار عید قربان است
260244

مدیر مدرسه علمیه نرجسیه رودان گفت: همدلی و همبستگی مردم در روز عید قربان وابسته به هیچ نهاد سیاسی نیست و از ایمان فرد مسلمان محسوب می شود.

خانم عاطفه انصاری در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری کوثر، ضمن گرامی داشت و تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه ذی الحجه و عید قربان بیان کرد: برگزاری همه مناسک حج بیانگر توحید مسلمانان و حج، هجرت از هر گونه طبقه بندی ها و مرز بندی هایی است که حیات بشر را از هم جدا و فقیر، غنی، سیاه و سفید را به هم نزدیک و در کنار هم قرار داده است.

استاد حوزه ضمن اشاره به روایت امام صادق (علیه السلام) "آن روز، عید قربان است به خاطر این که تجلی توحید و نمادی از تجلی انسجام اسلامی در ایام حج است" یاد آور شد: عید قربان، بزرگ ترین عید به مناسبت روز آزمایش حضرت ابراهیم (علیه السلام) توسط خداوند و سربلندی ایشان در این آزمایش است.

مدیر مدرسه گفت: عید قربان انسان های آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیم (علیه السلام) می اندازد، قربانگاهی که درس فداکاری و جهاد در راه خدا را به فرزندان آدم، برگزیدگان و صاحب اختیاران می دهد، که باید در راه خدا بزرگ ترین و عزیز ترین دارایی خود را فدا و دین خدا و عدل‌‌ الهی را بر پا کرد.

خانم انصاری در پایان ضمن تاکید بر روایت امام علی (علیه السلام) در بحارالانوار "خوشا به حال آنکه علم و عملش، دوستی و دشمنی اش، انجام دادن و رها کردنش، سخن و سکوتش و کردار و گفتارش را برای خدا خالص گرداند" خاطر نشان کرد: عید قربان، روز بخشش، لطف و نیکی، روز نزدیک شدن به خداوند، روز رها شدن از وابستگی و آرزوهای دنیا ‌است.

برچسب‌ها