امامت اصلی ترین مفهوم دین است
260339

امام جمعه فاضل آباد گفت: جایگاه امامت فوق العاده مهم است زیرا اصلی ترین مفهوم دین بوه و رکن و شرط قبولی توحید است.

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، نشست بصیرتی به مناسبت دهه امامت و ولایت با حضور کارکنان مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) در دفتر امام جمعه شهر فاضل آباد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفعلی قاسمی ر این نشست گفت: جایگاه امامت فوق العاده مهم است زیرا اصلی ترین مفهوم دین بوه و رکن و شرط قبولی توحید است.

وی، ولایت را یک اصل دینی خواند و اضافه کرد: ولایت تکمیل کننده اصول دیگر نیز هست زیرا بدون پذیرش ولایت، شناخت خداوند حاصل نمی شود؛ همچنین لازمه ترویج توحید و نبوت است.

موسس مدرسه علمیه خاتم الوصیاء(عج) فاضل آباد خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) در روایات بسیاری و با عبارت های گوناگون، علاوه بر اشاره به امامت عامه به امامت خاصه نیز تاکید داشته اند و حتی دوازده امام بعد از خود را نام برده است تا کسی بعد از ایشان در مصداق دچار مشکل نشود، این خود حاکی از مهم بودن جایگاه امامت است.

حجت الاسلام قاسمی اضافه کرد: حیات واقعی بدون پیوند با انسان کامل و معصوم محال است، از این رو، در احادیث فراوانی این مضمون بیان شده است که هر کس امام زمان خود را نشناسد و بمیرد با مرگ جاهلیت مرده است.

وی دورشدن از امام معصوم را موجب گمراهی دانست و افزود: در نبود امام معصوم، تبعیت از نائب او واجب است و تجربه چهل ساله انقلاب این نکته را به خوبی برای ما روشن کرد که هرگاه از فرمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اطاعت شد، مشکلات و بحران ها به صورت معجزه آسا حل شد و بزرگ ترین تهدیدها به فرصت تبدیل شد، هرگاه از فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فاصله گرفتیم، خسارت های جبران ناپذیری پدید آمد لذا در نبود امام معصوم، پیوند با نائب وی امری لازم و ضروری است، در غیر اینصورت، گرفتار فتنه ها و حقه های سامری خواهیم شد.

امام جمعه شهر فاضل آباد بیان کرد: اکنون وظیفه ما تلاش برای درخشان ترین نقطه بشریت یعنی ظهور امام زمان(عج) است، دورانی که در آن عدالت، امنیت، خیر و برکت و ... فراگیر می شود و این وظیفه جز با پیروی از ولایت میسر نمی شود، چنانچه در قرآن نیز از بانوانی که در شرایط سخت از ولی خدا پیروی کردند به صراحت و گاهی با کنایه نام برده شده است، مانند؛ آسیه همسر فرعون و یا حضرت مریم و.... که این نشان دهنده آن است که اطاعت از ولایت، محدود به مردان نیست حتی بانوان هم الگوی مناسبی در راه ولایت هستند.

برچسب‌ها